כמה מגיע לי פיצויים בגין תאונת דרכים

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד), כל אדם זכאי לפיצויים כספיים בגין נזק גופני שהתרחש כתוצאה מתאונת דרכים, בין אם אתם הולכי רגל, נוסעים או נהגים. חשוב להבין כי סכום הפיצויים איננו זהה בין הנפגעים, אלא קיימים מספר פרמטרים אשר משתנים בהתאם לנסיבות. לאור העובדה כי תאונת דרכים הינה חוויה טראומתית לכלל המעורבים בה, אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם הנפגעים אינם יודעים כיצד עליהם לפעול, ומה נדרש מהם לבצע בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים אליהם.

במאמר זה נדון על תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים, מהם הקריטריונים אשר קובעים את גובה סכום הפיצויים, האם קיים שוני בין תאונת דרכים רגילה לזו המוגדרת כתאונת עבודה, וכיוצא בזה.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

האם כל אדם זכאי לפיצויים בגין נזק גוף שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים?

בכדי להיות זכאים לפיצויים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד), על התאונה להיות מוגדרת כתאונת דרכים. בהתאם להגדרה בחוק, תאונת דרכים עשויה להתרחש במספר מצבים לרבות:

  • תאונה שהתרחשה בעת שימוש ברכב מנועי למטרת תחבורה.
  • תאונה שהתרחשה עקב התפוצצות או שמא התקלחות של הרכב אשר נגרמו כתוצאה מרכיב של הרכב או חומר אחר, ואף אם אירעו באמצעות גורם חיצוני לרכב.
  • תאונה שהתרחשה עקב פגיעה ברכב חונה שמקום החנייה שלו אינו מורשה לכך.
  • תאונה שהתרחשה כתוצאה מניצול מירבי של הכוח המיכני של הרכב.

בכל הסיטואציות הנ"ל יהיה זכאי הנפגע לפיצויים בגין תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד. יחד עם זאת, קיימים חריגים שאינם יעמידו לנהג פיצויים כמו למשל: תאונה שהתרחשה בעת שנעשה שימוש ברכב לצורך פשע, תאונה שהתבצעה באופן מכוון ועוד.

כמה מגיע לי פיצויים בגין תאונת דרכים
כמה מגיע לי פיצויים בגין תאונת דרכים

מהם הפרמטרים העיקרים לחישוב סכום הפיצויים בגין תאונת דרכים?

כפי שצוין בהקדמה, בעת הגשת תביעת פיצויים תאונת דרכים, סכום הפיצויים מחושבים באופן אינדיבידואלי לנפגע וזאת בהתאם לנסיבות. ניתן לראות כי בקביעת סכום הפיצויים קיימים מספר פרמטרים מהותיים אשר מחושבים לכל נפגע ונפגע, לרבות:

מאפיינים אישיים: מאפיינים מקצועיים: מאפיינים רפואיים:
מגדר הנפגע סכום השכר החודשי הניזוק האם נגרמה נכות ובאיזה אחוזים
גיל הנפגע מקצועו של הניזוק כאב סבל ועוגמת נפש
מקום מגוריו של הנפגע נתיב הקריירה אליו היה צפוי הניזוק להגיע במהלך שנותיו(ראייה עתידית) הוצאות נסיעה בגין בדיקות רפואיות כדוגמת פיזיותרפיה.
מוצאו של הנפגע אובדן כושר השתכרות עתידי התאמת מקום המגורים בגין הפציעה.
סטטוס הנפגע השכר הממוצע בשוק סיוע של עזרת הזולת

 

חשוב להבין כי הנתונים הנ"ל משתנים באופן התואם לכל נפגע ונפגע, ובהתאם לכך סכום הפיצויים איננו אחיד בין כלל הנפגעים בתאונות דרכים.

כיצד באים לידי ביטוי הקריטריונים בפיצויים בתאונת דרכים?

כל הקריטריונים שצוינו לעיל, נבדקים בהתאם לממצאיו של כל נפגע. בכדי להבין בצורה טובה ביותר אודות כל אחד מן הפרמטרים הללו, נסביר כעת בצורה מורחבת.

בהתאם למאפיינים המקצועיים:

  • סכום השכר של הניזוק – חשוב להבין כי אדם שמשתכר בחודש בסכום של 10,000 ₪ לא יקבל פיצויים בזהה לאדם המשתכר בשכר של 4,500 ₪. לכן בעת חישוב סכום הפיצויים אליו זכאי הנפגע לקבל, יש להביא תלושי שכר מהחודשים שקדמו לפציעה בתאונת הדרכים.
  • מקצועו של הניזוק – פרמטר זה מתקשר באופן אוטומטי הן לסכום שכרו והן לנתיב הקריירה שלו. לכן למקצועו של הניזוק חשיבות מרבית בחישוב סכום הפיצויים אליו זכאי הנפגע.
  • נתיב הקריירה של הניזוק – קיימים מקרים בהם נגרם לניזוק נזק בעל השלכות עתידיות. במקרים אלו יש להעריך כיצד השפיעה הפציעה על נתיב הקריירה של הניזוק, ובהתאם לכך לחשב בהתאם את סכום הפיצויים.
  • השכר הממוצע בשוק – בכדי להמחיש לכם בצורה הטובה ביותר את הפרמטרים הנ"ל נציג לכם דוגמא: שלמה משתכר באופן חודשי בסכום כולל של: מיליון ש"ח, האם סכום הפיצויים שלו יחושב בהתאם לשכר הנ"ל? התשובה היא חד משמעית לו, קיימת תקרה שלפיה מחושב סכום הפיצויים, ולכן חשוב לדעת מהו השכר הממוצע בשוק.
  • אובדן השתכרות הן בעבר והן בעתיד – בעת פגיעה פיזית כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, עשוי הנפגע לשבת בביתו זמן רב עד אשר החלמה מלאה ולכן יש לקחת בחשבון את אובדן ההשתכרות שהתרחש בהיותו יושב בביתו בזמן הפציעה. בנוסף, קיימת גם ראייה עתידית שלפיה יש לבדוק האם הנפגע יכול לחזור לעבודתו בצורה זהה לזו שלפני הפגיעה, או שמא קיימת פגיעה אשר עשויה להשליך על כושר עבודתו העתידית.

כמה מגיע לי פיצויים בגין תאונת דרכים - accidents-adv

בהתאם למאפיינים הרפואיים:

  • הוצאות רפואיות – כל הקשור להוצאות כלכליות הנוגעות לפגיעה לרבות: נסיעות לטיפולים רפואיים, תשלומים עבור כדורים / משחות / תחבושות וכ"ו.
  • נכות – בעת התרחשות פציעה, עשויה להיגרם נכות לנפגע. במקרה שכזה תקבע הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי את אחוזי הנכות, ובהתאם לכך גם פרמטר זה יילקח בחשבון בעת חישוב הפיצויים בגין תאונת דרכים.
  • עזרת הזולת – יש לבדוק האם הנפגע נדרש בסיוע מהזולת בפעולות שוטפות שבשגרה כמו למשל: מקלחת, לבוש, אכילה, כל הקשור לניהול הבית כדוגמת ניקיונות, כביסות וכיוצא בזה.
  • התאמת הדיור – לעיתים יש להתאים את מקום המגורים של הנפגע בגין פציעתו כמו למשל: במקרה בו נאלץ הנפגע להשתמש בכיסא גלגלים בגין הפגיעה בתאונת הדרכים, יש להתאים את ביתו בצורה נגישה למגבלה החדשה של הניזוק החל מהרחבת הדלתות, הנגשת דברים בהתאם לגובה ועוד.
  • כאב סבל ועוגמת נפש – בעת חישוב סכום הפיצויים יש לקחת בחשבון גם את הכאב והסבל שחש הניזוק בגין הפציעה.

סכום הפיצויים המקסימלי שניתן לקבל בתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים

כפי שצוין קודם לכן, אדם שמשתכר בחודש בסכום עתק שעומד על מיליון ש"ח לצורך הדגמה, אינו יהיה זכאי לפיצויים בסכום הנ"ל. סכום הפיצויים המקסימלי מתחלק בצורה הבאה:

  1. בהתאם לשיעור הנכות הרפואית, הסכום המקסימלי שאותו זכאי הנפגע לקבל בהתאם לאחוזי הנכות עומד על 180 אלף ש"ח.
  2. יש לבדוק את גילו של הנפגע, במקרה שגילו הוא מעל גיל 30, יופחת מסכום הפיצויים 1% על כל שנה מעל הגיל הנ"ל. לדוגמא: אדם שנפגע בתאונת דרכים בהיותו בן 35 סכום הפיצויים שלו יקבע כך:

אחוז הנכות * 180,000 ₪ , מן התוצאה שתתקבל יש לנכות 5% בגין ההפרש בין גיל 30 ל-35.

  1. כחלק מחישוב סכום הפיצויים נלקחים בחשבון מספר ימי האשפוז של הנפגע.

נפגעתם בתאונת דרכים? קבלו מאיתנו מספר טיפים בעניין

בעת התרחשות תאונת דרכים, חשוב לדעת בראש ובראשונה את מי עליכם לתבוע בכדי לקבל פיצויים, לרבות:

מי הנפגע בתאונת הדרכים: את מי עליו לתבוע:
הולך רגל עליו לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע.
נוסע ברכב יש להגיש תביעה כנגד חברת ביטוח החובה של בעל הרכב.
נוהג הרכב עליו להגיש תביעת פיצויים כנגד חברת ביטוח החובה שלו.

לאחר שהבנתם למי אתם נדרשים להגיש תביעת פיצויים, קבלו מאיתנו מספר טיפים חשובים להתנהלות נכונה לאחר התרחשות תאונת דרכים: אם מצבכם הרפואי מאפשר זאת יש לקחת את פרטיו של הנהג הפוגע החל משם מלא, טלפון נייד, רישיון הנהיגה ועד למספר פוליסת ביטוח, בנוסף עליכם להתפנות באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי גם אם אינכם חשים ברגע, חשוב לזכור כי לעיתים רבות השלכותיה של התאונה מגיעות בשלב מאוחר ולא בסמוך לתאונה ולכן חשוב לקבל טיפול רפואי בכפוף לתאונה בכדי לוודא את מצבכם הבריאותי. שימו לב כי הינכם מציינים בכל טיפול רפואי שהגעתם בגין תאונת דרכים. הקפידו להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים המתחה בתביעות פיצויים בכדי למקסם את הסכום באופן המקסימלי שניתן.

מדוע קיימת חשיבות להסתייעות על ידי עורך דין בתביעת פיצויים בתאונת דרכים?

כמה מגיע לי פיצויים בגין תאונת דרכים - accidents-adv

על מנת להסביר לכם את חשיבותו של עורך הדין בתיקי תביעת פיצויים נציג בפניכם שאלה: אם היו מבקשים ממכם לנתח אדם, האם הייתם מסכימים? סביר להניח שהתשובה שהתקבלה הינה חד משמעית – לא, מהסיבה הפשוטה שזה לא תחום עיסוקכם. נכון, מדובר בדוגמא קיצונית אך המשמעות היא די ברורה, אדם שאינו מתמחה בתחום תאונות הדרכים יתקשה להתמודד מול חברות הביטוח בתביעות פיצויים. חשוב לזכור כי חברות הביטוח מעסיקות עורכי דין אשר מתמחים בתחום הנ"ל ולכן האינטרס שלהם הוא ברור. התמודדותו של אדם מן היישוב מול עורכי דין ממולחים תערים עליו לא מעט קשיים, וכי קיים סיכוי רב שסכום הפיצויים שיקבל בסוף יהיה פחות מן הסכום שהיה צפוי לקבל לולא היה ניגש עם עורך דין. זכרו, ייצוג בידי עורך דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים עשוי להניב את פירותיו, ולהביא לנפגע את סכום הפיצויים המקסימלי.

 

 

קיימים מספר קריטריונים אשר מחושבים בתביעת הפיצויים לרבות: כושר השתכרות עתידי, אובדן השתכרות בעבר, מאפיינים רפואיים כאלו ואחרים ועוד. לקריאת הרשימה המלאה, כנסו לאתר.
חברות הביטוח לרוב יטו שלא לשלם לנפגע את סך הפיצויים המקסימלי שאליו הוא זכאי, ולכן מתעורר הצורך להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בניהול תביעות פיצויים אל מול חברות הביטוח השונות. זכרו, אינכם נדרשים לעורך הדין שכר טרחה, מכיוון ששכרו קבוע בחוק, והוא נגבה בסוף ההליך מסכום הפיצויים שנפסק לגביכם.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות