זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת דרכים שמעו לא מעט את המשפטים "לא קרה כלום", "הוא משקר", "סתם הוא תפנה לבית חולים", "בקושי נגעתי לו באוטו", מצד אחד הציטוטים הללו מקוממים ואפילו מעט מעצבים,  אך יחד עם זאת מהצד שני ניתן לראות כי לעיתים האמירות אינן רחוקות מהמציאות. אנשים רבים נוטים לחשוב כי אם יבצעו זיוף פציעה בתאונת דרכים, הם עשויים שלא לשאת באחריות התאונה או שמא להשיג סכום פיצויים רב יותר מחברת הביטוח.

במאמר זה נדון על עבירת זיוף פציעה בתאונת דרכים ועל ההשלכות הצפויות לאנשים אלו בגין כך. בנוסף, נציג כיצד ניתן להתמודד בתאונת דרכים בצורה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

מדוע אנשים נוטים לזייף פציעה בתאונת דרכים?

בעת התרחשות תאונת דרכים, אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים בחרו לזייף את פציעתם מסיבות כאלו ואחרות לבות:

  1. מתוך הנחה שזיוף פציעה בתאונת דרכים לא יעמיד לחובתם כתב אישום בגין גרימת התאונה. נוטים רבים להסיק כי אם הם נפצעו בתאונה, הם אינם יישאו באחריות הפלילית.
  2. רבים נוטים להאמין כי אם יזייפו את פציעתם או שמא יחמירו אותה, הם יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים, אך אינם מבינים כי הם מבצעים עבירה פלילית הנושאת עימה סנקציות רבות וחמורות יחדיו.
  3. בנוסף, נהגים אלו סבורים כי אם יזייפו את פציעתם, בית המשפט עשוי להקל עימם במעמד הענישה.

חשוב להבין כי זיוף פציעה בתאונת דרכים עשוי לסבך את הנהג בעבירה פלילית, ולחשוף אותו לעונשים רבים. בהתאם לכך קיימת חשיבות לומר את האמת, ולא להחמיר את המצב באופן מכוון בכדי לנסות ולזכות בכספי פיצויים מוגדלים או שמא להתחמק מאחריות.

כיצד אפשר להימנע מזיוף פציעתם של המעורבים בתאונת דרכים?

מעורבות בתאונת דרכים הן לצד הפוגע והן לצד הנפגע הינה חוויה טראומתית, מבלבלת ואף מעמידה אינספור ספקות ושאלות. בהתאם לכך, נעשה לכם סדר בעניין פעם אחת ולתמיד. על מנת להימנע מזיוף פציעתם של המעורבים בתאונת דרכים, הקפידו לתעד את המתרחש בכל שלב ובכל אמצעי שיש ברשותכם, לרבות: צילומים, סרטונים, הקלטות ויוצא בזה. במקרה שיש מצלמת דרך ברכבכם שמרו על ההקלטה הנוכחית והעתיקו אותה מספר פעמים שמא תימחק לפתע. בנוסף, בדקו האם קיימים עדי ראייה שראו את המתרחש, אם כן בקשו מהם את פרטיהם האישיים בכדי שתוכל להסתייע בהם בשעת הצורך.

חשוב להבין כי גם במקרה בו אדם זייף פציעה כזאת או אחרת, אין זה אומר שבפן הפלילי אתם תישאו בנטל האשמה. בעת חקירת המשטרה בעניין התאונה, על המשטרה להמציא טפסים רפואיים המעידים על מצבו של הנפגע, ואף לבחון את זירת האירוע בהתאם לממצאים. זאת אומרת, לא מניחים באופן אוטומטי כי אם קיימת פציעה לאחד מן המעורבים, אין הוא אשם בתאונה, אלא יש לבחון את כלל התרחשויות ואף להבין בוחן תנועה לזירת התאונה בשל כך.

זיוף פציעה בתאונת דרכים
זיוף פציעה בתאונת דרכים

אילו זיופים נוטים אנשים לבצע לאחר מעורבות בתאונת דרכים?

אנו רואים כי קיימים מספר סוגים של זיופים לאחר מעורבות בתאונת דרכים ובשלל דרכים, בהתאם לכך נציג בפניכם את שלל הזיופים שנתקלנו בהם עד כה, לרבות:

זיוף הפציעה: החמרת הפציעה: המצאת חשבונית לתיקון הרכב:
כפי שצוין קודם לכן, רבים נוטים להאמין כי אם יביימו את פציעתם בתאונת דרכים, יוכלו לתבוע פיצויים גבוהים יותר וכי אינם יישאו בנטל האשמה גרימת התאונה. אנשים אלו אינם מבינים כי מצג השווא אותו הם מציגים עשוי להוביל לתוצאה הפוכה ולהעמיד לחובתם סנקציות קשות. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אכן חוו פציעה כזאת או אחרת כתוצאה מתאונת הדרכים, אך הם הציגו מצג שווא שלפיו פציעתם חמורה יותר מזו שבאמת קרתה, מתוך הנחה שהם יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים מטעם חברת הביטוח. במקרה דנן אין מדובר בזיוף הנוגע לפציעה בתאונת דרכים, אלא לנזק לרכוש שנגרם לרכב. נהגים נוטים להמציא חשבוניות ולעלות את יוקר עלות התיקון, ובכך להכניס לכיסם כסף "נקי" שלא הגיע להם. לכן נהוג לערב תמיד את חברות הביטוח ולא לסגור את סיפור הנזק בין המעורבים.

 

זיוף נזק לרכוש בתאונת דרכים

חושבים שראיתם הכל? תחשבו שוב. עד כה דנו במאמר על זיוף פציעות בתאונות דרכים בכדי להימנע מאישומים פלילים או שמא להגדיל את סכום הפיצויים מטעם חברת הביטוח בגין נזק גופני שנגרם. במקרה דנן אנו מדברים על זיוף נזק לרכוש(רכב) בתאונת דרכים, כיצד אפשרי? להלן מקרה שהתרחש בדרום הארץ:

בחקירה שהתנהלה מספר חודשים על ידי רשות המיסים ולהב 433 באזור הדרום, עוכבו מספר חודשים חשודים אשר מעורבים בזיוף חשבוניות. בפרשה זו נמצא כי בני זוג, סוחרים בעלי מגרש רכבים ומוסך, ניהלו רשת שלמה של זיוף חשבוניות. זאת אומרת, בני הזוג הללו הגישו חשבוניות לחברות הביטוח השונות בעניין תיקוני רכבים והורדתם מן הכביש, עד כה נשמע בסדר? רק שאת אותם רכבים, הם מכרו לאנשים תמימים מבלי ליידע אותם כי הרכבים הללו עברו שיקום מאסיבי לאחר שעברו תאונת דרכים. בסיטואציה זו הם ביצעו מספר עבירות שונות:

  1. הטעיה של לקוחותיהם – הלקוחות שילמו מחיר גבוה עבור רכב שעבר תיקון ושיקום לאחר תאונת דרכים, מבלי לדעת כי הערך שלו ירד משמעותית.
  2. אי תקינות הרכב – הרכבים עברו שיקום ארוך הכולל החלפת חלקים(בד"כ לא מקוריים) אשר מהווה פגיעה בתקינותו של הרכב ובכך קיימת סכנה ממשית לבטיחותם של הנוסעים בו.
  3. זיוף חברות הביטוח – זיוף זה בא לידי ביטוי בשני מצבים כאשר האחד, זיוף חשבוניות שלפיהם נרכשו חלקי חילוף חדשים ומהימנים ואף זיוף כי רכבים הורדו מהכביש.

במקרה דנן בני הזוג הובאו להארכת מעצרם, בהיותם חשופים לסנקציות קשות בהגיעם לפתחו של בית המשפט. חשוב להבין כי כל הקשור למגמת הזיוף על כל רוחבה מהווה עבירה קשה וחמורה. בתי המשפט רואים בחומרה בה את התנהגותם מכיוון שבגין זיופם קיימת סכנה ממשית הן לנהגים והן ליתר משתמשי הדרך השונים למעורבות בתאונת דרכים.

מהי הענישה הצפויה לאנשים המזייפים פציעות בתאונת דרכים?

זיוף פציעה הינה עבירת פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך בתי המשפט מתייחסים למבצעי העבירה ביד קשה ובחומרה רבה. ניתן לראות כי מתחם הענישה הינו רחב החל מקנסות כספיים ועד למאסר בפועל!. זכרו, אם אכן תורשעו במשפט בגין זיוף פציעתכם בתאונת דרכים, עשויות להיות לכך השלכות עתידיות. רישום פלילי שכזה עשוי למנוע ממכם להתקבל למקומות עבודה מסוימים, ואף להשליך על חייכם באופן משמעותי. לכך, אין להתייחס לעבירה זו בקלות יתרה, אלא ההפך הוא הנכון! יש לראות בעבירה זו כחמורה ומשמעותית.

האם כל נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים?

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם שנפגע בתאונה זכאי להגיש תביעת פיצויים תאונות דרכים בגין פציעתו מחברת ביטוח החובה של הרכב. משמע, לא נדרש הנפגע להוכיח את אשמת הצד השני בכדי לקבל פיצויים. בעת הגשת התביעה נדרשים הנפגעים להגיש מסמכים מפורטים בעניין פציעתם לרבות:

  • מסמכים מרופאים מומחים
  • ימי אשפוז
  • מרשמים לתרופות
  • אחוזי נכות

זיוף פציעה בתאונת דרכים - accidents-adv

כמובן שקיימים נתונים נוספים אשר נלקחים בחשבון בחישוב סך הפיצויים כמו סיוע מצד שלישי, התאמת דיור, אובדן כושר השתכרות וכן הלאה. לכן, במקרה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים עליכם לתמוך את פציעתכם בשלל מסמכים רפואיים וחוות דעת כאלו ואחרות. במקרה בו יימצא זיוף באחד מהטפסים, אתם צפויים לאבד את זכאותכם לפיצויים ואף להיות צפויים לענישה מחמירה הן מבתי המשפט לתעבורה והן מחברות הביטוח השונות.

הייתי מעורב בתאונת דרכים, האם אני נדרש בייצוג משפטי על ידי עורך דין?

אנשים רבים אינם מבינים כי הליך משפט תעבורתי הינו פלילי לכל דבר ועניין, לכן במקרה בו אתם נדרשים להתייצב בבית משפט לתעבורה אתם צפויים לסנקציות מהותיות הנוגעות לכיסכם, לרישיונכם ולחירותכם. בנוסף, גם אם אתם מעוניינים להגיש תביעת פיצויים בגין פציעתכם כתוצאה מהתאונה, חשוב להיעזר בעורך דין תאונות דרכים בכדי שזה יבחר עבורכם את מסלול הפעולה הטוב ביותר, יתמודד מול הגורמים השונים ואף ישיג עבורכם את סכום הפיצויים המקסימלי שניתן.

כיצד זיוף פציעה של אדם בתאונת דרכים, עשוי להשפיע על כלל המעורבים?

זיוף פציעה בתאונת דרכים - accidents-adv

ראשית, חשוב לציין כי תאונת דרכים עשויה להתרחש במספר מצבים שונים לרבות: תאונה בה הנפגע הינו הולך רגל, תאונה עצמית בה הנפגע הוא הנהג עצמו וכמובן, תאונה עם רכב נוסף כאשר עשויים להתקיים מספר נפגעים באירוע מסוג זה. אז למה היה חשוב לנו לסווג את התאונה? מהסיבות הבאות:

  1. במקרה בו נפגע הולך רגל בתאונת דרכים עם רכב, עליו להגיש תביעת פיצויים לחברת הביטוח של הנהג הפוגע.
  2. במקרה שהנפגע בתאונה יפנה להליך נזיקי כנגד הפוגע, המדינה עשויה להעמיד לחובת הנהג הפוגע כתב אישום בגין גרימת התאונה, ובהתאם לכך גובה הפיצויים עשוי להיות גבוה יותר. לכן, במקרה שכזה, אם הנפגע יזייף את פציעתו או שמא יחמיר את מצבו, עשויה להיות לכך השפעה מהותית על חייו של הנהג הפוגע.

האם חברת הביטוח רשאית לדרוש מאדם לבצע בדיקת פוליגרף מחשד לזיוף פציעה בתאונת דרכים?

רבים נוטים להאמין כי מדובר בהליך חריג שאינו מקובל, אך לאחרונה אנו נתקלים בריבוי מקרים בהם חברות הביטוח מבצעות למובטחים בדיקות פוליגרף לאחר שקיבלו לידם תביעת פיצויים בגין פציעה בתאונת דרכים. יש לציין כי שימוש במכשיר הפוליגרף במקרה של מחלקת כזאת או אחרת, מהווה פתרון קל ואף יעיל. הבדיקה מהירה ואינה פולשנית.

חשוב לציין כי חברות הביטוח אינן יכולות לחייב את הנבדק לבצע פוליגרף, מכיוון שאין כל חובה בחוק בנושא, אך הן יכולות לבקש ממנו. המטרה העיקרית בביצוע בדיקת פוליגרף היא לבדוק האם קיימים שינויים פיזיולוגיים אשר מעידים על היותו משקר.

בדרך כלל ניטה לראות כי חברות הביטוח ידרשו מהמבוטח לבצע בדיקה זו בעת התרחשות תאונת דרכים עצמית, מכיוון שאין כל אדם אחר אשר עשוי להעיד על התאונה, אלא רק הנפגע עצמו. בהתאם לכך, אם הסכמתם לבצע פוליגרף, בית המשפט יבדוק מספר פרמטרים חשובים בעניין למשל: האם הסכמתם מרצונכם לבצע את הבדיקה, האם הסכמתם שהתוצאות יוגשו לבית המשפט, והאם ההסכמה ניתנה בצורה ברורה.

לאור האמור, זיוף פציעה בתאונת דרכים הינה עבירה פלילית וחמורה אשר עשויה לשלול ממכם את חירותכם לפרק זמן נבחר. זכרו, אם נפצעתם בתאונת דרכים אין זה אומר שמוסרת מעליכם האשמה הפלילית, לכן אין צורך לזייף פציעה או להחמירה. בכל תרחיש, בודקת משטרת ישראל ובוחני תנועה מטעמה את הליך התרחשות התאונה ולבסוף מגיעה להחלטה האם להעמיד כתב אישום או שמא לסגור את התיק.

 

 

קיימת הנחה שגויה שלפיה אם יזייפו פציעה לאחר תאונת דרכים, אינם ישאו בנטל האשמה בתאונה או שמא יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים בגין כך. חשוב להבין כי זיוף פציעה הינו עבירה חמורה אשר עשויה להעמיד להם עונשים חמורים, לעוד בנושא ניתן למצוא במאמר המלא.
בהחלט! ייתכנו מקרים בהם עשויות חברות הביטוח לדרוש מן הנפגע לבצע בדיקת פוליגרף בעניין אמינותו. אינכם חייבים לבצע זאת, אך אם בחרתם שכן להסכים לביצוע הבדיקה יש לקחת בחשבון כי קיימות לכך השלכות. מידע נוסף באתר.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות