הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את עצמו מעורב בתאונת דרכים כזאת או אחרת במהלך החיים. לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם שנפגע פיזית בתאונת דרכים זכאי לפיצויים מחברת ביטוח החובה של הרכב אך מה קורה כאשר האוטו לא מבוטח או שמא אין ברשותכם מידע אודות הפוליסה למשל במקרה של תאונת פגע וברח?

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים מתאפשרת במספר סיטואציות שונות עליהן נדון במאמר בהרחבה. לאור האמור אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתכירו את תאגיד קרנית, לכל המידע המלא במאמר.

אודות תאגיד קרנית

טרם נסביר אודות תאגיד קרנית, נציין במספר מילים מהו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בהתאם לרפורמה החדשה שהביא עימו החוק, כל אדם אשר נגרם לו נזק פיזי בגין מעורבות בתאונת דרכים זכאי לפיצויים ללא חשיבות לנטל האשמה בגרימת התאונה. בכדי להיות זכאי לפיצויים על התאונה להיות מוכרת כתאונת דרכים ובנוסף, מחויב הנהג להחזיק ברשותו פוליסת ביטוח חובה תקפה.

בהתייחס לחוק הנ"ל, נהגים שאין ברשותם פוליסת ביטוח חובה, או שמא אין להם כל מידע אודות ביטוח החובה כמו למשל בתאונות פגע וברח / הפקרה, אינם זכאים לפיצויים. בהתאם לכך, הוקם תאגיד קרנית, שהינו תאגיד ציבורי שמטרתו היא להעניק פיצוי כספי לנפגעי תאונות דרכים במקרים שאין ברשותם של הנפגעים מידע אודות הביטוח.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת פיצויים נגד קרנית אחרי תאונת דרכים?

כפי שצוין קודם לכן, במקרה בו אין ברשות הנפגע מידע אודות פוליסת הביטוח, ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין נזק פיזי שנגרם בתאונה לתאגיד קרנית. להלן המקרים הבולטים בהם עוסק התאגיד:

  1. בעת התרחשות תאונת פגע וברח – כאשר אדם ניזוק בתאונה בהיותו הולך רגל, והרכב הפוגע נמלט מזירת התאונה ללא כל סממן מזהה אודות פרטיו.
  2. רכב גנוב – בעת התרחשות תאונת דרכים עם רכב גנוב, לא זכאי הנפגע לפיצויים מכיוון שנעשה ברכב שימוש המנוגד לתנאי הפוליסה.
  3. הליכי פירוק של חברת הביטוח – כאשר הנפגעים בתאונה נכחו או נפגעו מרכב המבוטח בחברת ביטוח שנכנס להליכי פירוק, אינם יוכלו לדרוש את הפיצויים שלהם מהחברה הנוכחית ולכן עליהם לפנות לתאגיד קרנית.
  4. פציעת הולך רגל מרכב שהנוהג בו חסר רישיון – במקרה זה רשאי הולך הרגל להגיש תביעת פיצויים לתאגיד קרנית, וזאת מכיוון שאינו זכאי לפיצויים מחברת הביטוח של הרכב.

הייתי מעורב בתאונה ברכב שאין ברשותו ביטוח, האם אני רשאי להגיש תביעה לקרנית?

נהג המעורב בתאונת דרכים כאשר אין לרכב בו הוא נוסע ביטוח חובה, לא יוכל לדרוש פיצויים מחברת הביטוח מכוח חוק הפלת"ד. במקרה שכזה יהיה רשאי הנהג הנפגע להגיש תביעת פיצויים לתאגיד קרנית בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, אך חשוב לדעת כי לאחר שקרנית תשלם לנפגע, היא עשויה להגיש תביעה על הכספים שנאלצה לשלם לנהג. התביעה תוגש או לבעל הרכב או לנהג עצמו שהסכים לנהוג ברכב שאין ברשותו ביטוח חובה.

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים
הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

התנגשו בי בהיותי הולך רגל וברחו, מה אני נדרש לעשות כעת בכדי לקבל פיצויים?

במקרה שהיית מעורב בתאונת דרכים בהיותך הולך רגל, עליך לבקש מהנהג הפוגע את פרטיו לרבות: שם מלא, טלפון, מספר רישוי, פוליסת ביטוח וכן הלאה. אך כאשר הנהג הפוגע נמלט מזירת התאונה ואין ברשותך כל פרט מזהה אודות הנהג או הרכב, הינך רשאי לתבוע פיצויים מתאגיד קרנית. להבדיל מחוק הפלת"ד בו לא נדרשים הנפגעים להוכיח את נטל האשמה בהתאמה, במקרה דנן המצב מעט שונה.

בכדי להיות זכאים לפיצויים מקרנית על הנפגע או על העזבון שלו במקרה של מוות להוכיח כי הנזק הפיזי שנגרם להם הוא כתוצאה מפגיעה של רכב ובנוסף, מוטלת עליהם חובה נוספת שהיא להוכיח כי אין ברשותם ואין באפשרותם להשיג כל פרט מזהה אודות פרטי חברת הביטוח של הרכב הפוגע.

באיזה מקרה עשוי הנפגע בתאונת פגע וברח לא להיות זכאי לפיצויים מקרנית?

אנו נתקלים בלא מעט הולכי רגל שנפגעו בתאונת דרכים שאינם זכאים לפיצויים מתאגיד קרנית ולמה בעצם? לרוב בעת התרחשות תאונת דרכים קלה ככל שתהיה, חשים המעורבים בתאונה לחץ, חרדה, בלבול ועוד תחושות רבות יחדיו. לעיתים התחושות הללו גורמות לפגיעה להישכח ולכאב להיעלם ורק לאחר זמן מה חשים הנפגעים סממנים כאלו ואחרים של כאב בגופם.

במקרה שהנהג עצר את רכבו בזירת התאונה, הושיט עזרה להולך הרגל הנפגע ואף שאל על מצבו ומנגד הולך הרגל הביע שהוא בסדר והוא יכול להמשיך בנסיעתו, ללא לקיחת כל פרט מזהה, ייתכן ובהמשך לא יוכל לתבוע פיצויים מקרנית. מכיוון שהנפגע יכל לדרוש מהנהג הפוגע את פרטיו ולא עשה זאת, קיים סיכוי גדול שתביעתו לתאגיד קרנית תידחה על הסף.

בהיותי נוסע ברכב נפגעתי בתאונת דרכים, מה קורה כאשר הרכב לא מבוטח?

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים - accidents-adv

נכחת ברכב ללא ביטוח כאשר התרחשה תאונת דרכים? אתה רשאי להגיש תביעת פיצויים לתאגיד קרנית בגין הנזק הפיזי שנגרם לך כתוצאה מהתאונה. יחד עם זאת חשוב לדעת כי במקרה זה עשויים להתרחש שני מצבים שונים לרבות:

  1. אם הנוסעים שנכחו ברגע בשעת התאונה ידעו כי אין לרכב ביטוח חובה – הינם רשאים לפיצויים מתאגיד קרנית.
  2. אם הנוסעים ברכב ידעו כי הרכב בו הם נוסעים נלקח על ידי הנהג ללא הסכמה – אינם יהיו זכאים לפיצויים בגין פציעתם.

שימו לב, אם אכן הנוסעים ברכב יהיו זכאים לפיצויים מקרנית, התאגיד יעביר את סכום הפיצויים לנפגעים אך במקביל יגיש תביעה הן לנהג והן לבעל הרכב על הסכום אותו נדרשו לשלם לנפגעים בתאונה.

לקחתם בהסכמה את הרכב של חבר שלכם שאינו מבוטח והתרחשה תאונת דרכים? חשוב שתדעו

ייתכנו מקרים בהם תידרשו לנהג ברכב של אדם אחר כמו למשל: יצאתם לבילוי לילי והחבר שלכם החליט לשתות ונתן לכם את הפיקוד על הרכב שלו בהסכמה, במקרה שכזה אתם נדרשים לנהוג ברכב שאינו שלכם בהיתר של בעליו. לעיתים גם במקום העבודה ייתכן והמעסיק שלכם ידרוש ממכם ללכת ולבצע סידור הקשור למקום העבודה ברכבו האישי.

חשוב שתדעו כי במקרה שהתרחשה תאונת דרכים בסיטואציה שכזאת, אתם רשאים לפיצויים בגין נזק פיזית שנגרם לכם מתאגיד קרנית. יחד עם זאת, עליכם להוכיח בתביעת הפיצויים כי אינכם ידעת שהרכב אינו מבוטח. אם בכל זאת בחרתם לעלות על הרכב בידיעה שאין לרכב פוליסת ביטוח חובה, לא תהיו זכאים לפיצויים הן מחברת הביטוח והן מתאגיד קרנית.

האם תביעת הפיצויים המוגשת לתאגיד קרנית מתנהלת בצורה זהה לחברת הביטוח?

מעבר להבדלים המהותיים אשר דנו בהם במאמר, ניתן לראות כי גם בתביעת פיצויים לחברת הביטוח וגם בתאגיד קרנית רוב התביעות המוגשות מסתיימות לבסוף בהסכם פשרה וזאת מבלי להגיש תביעה לבית המשפט בעניין. במקרה שמדובר בתביעה לקרנית רשאי הנפגע לערער על הסכום אותו הוצע לו בהסכם הפשרה.

בית המשפט יבדוק האם הטענות של הנפגע הן צודקות או שמא אין כל עילה לעלות לו את סכום הפיצויים בהתאם לנזק שהתרחש לו. בזהה לתביעה המוגשת לחברת הביטוח, אם הנפגע אינו מרוצה מסכום הפיצויים המוצע לו מחברת הביטוח הוא רשאי להגיש תביעה לבית המשפט ולנהל את ההליך בכותלי ביהמ"ש, זאת אומרת אינו חייב לקחת את הסכום שחברת הביטוח הציעה לשלם לו.

כיצד מגישים תביעה לתאגיד קרנית בגין נזקי גוף שנגרמו לאדם בתאונת דרכים?

שימו לב, מומלץ לנהל את הליך הגשת התביעה לתאגיד קרנית באמצעות עורך דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים ותביעות פיצויים. עו"ד מיומן ידע לנתב את הליך הגשת התביעה בצורה הטובה והנכונה ביותר עבורכם ככל הניתן בהתאם לנסיבות.

בכל אופן, את הגשת התביעה לרבות: המסמכים הנדרשים כדוגמת וס"ר, ממצאים רפואיים, טופס הגשת תביעה וכן הלאה, ניתן לשלוח באמצעות מספר דרכים שונות – למספר הפקס 037111667, או בדואר רשום לכתובת: דרך מנחם בגין 23, ת"א, מיקוד 6137401 או לכתובת המייל: [email protected]

האם אני צריך עורך דין תאונות דרכים בכדי להגיש תביעת פיצויים לקרנית?

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים - accidents-adv

לאור העובדה כי תאונת דרכים היא חוויה טראומתית קשה לכלל המעורבים בה, רבים נוטים לבצע טעויות מהותיות אשר עשויות לעלות להם ביוקר בהמשך הליך. לכן, אנו ממליצים בראש ובראשונה להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים הבקיא בתביעות פיצויים והתמודדות מול תאגיד קרנית בכדי שזה יכוון אותכם וינחה אותם כשורה.

חשוב לזכור כי לא כל תביעה המוגשת לקרנית תזכה את הנפגע בפיצויים, קיימות תביעות רבות אשר נדחות על הסף מכיוון שלצורך העניין הנפגע מסר פרט שאינו עלה בקנה מידה עם דרישותיה של קרנית. לכן, ייצוג הולם בידי עורך דין מקצועי יטיב עם הנהגים הנפגעים, מה שעשוי להבטיח קבלת סכום פיצויים מהתאגיד הנ"ל. אל תתמודדו לבד, פנו עוד היום לעו"ד העוסק בתביעות פיצויים, והשאירו לו לעשות את כל העבודה למענכם ובשבילכם.

 

תביעת פיצויים לתאגיד קרנית מתאפשרת כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים ואין ביכולתו לתבוע את חברת ביטוח החובה של הרכב כמו למשל: בתאונת פגע וברח. חשוב לדעת כי על הנפגע לעמוד במספר פרמטרים מהותיים בכדי להיות זכאי לפיצויים, לעוד בנושא במאמר המלא.
במקרה שאירעה תאונת דרכים, ונוסע ברכב נפגע כתוצאה מהתאונה הוא רשאי להגיש תביעת פיצויים לקרנית מכיוון שלא קיימת פוליסת ביטוח לרכב. יחד עם זאת, קרנית תגיש תביעה כנגד בעל הרכב / הנהג בגין כך שאין ברשותו ביטוח חובה. לקריאה מעמיקה, כנסו לאתר.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת