תאונת דרכים ילדים

תאונת דרכים היא חוויה קשה וטראומתית לכל המעורבים בה, על אחת וכמה וכמה תאונת דרכים מעורבים בה ילדים. בהתאם לגופם העדין, עשויים הילדים לחוות פגיעות קשות ומשמעותיות בגין מעורבותם בתאונת דרכים החל משברים, דימומים פנימיים, נכות ואף אובדן נפשות. סביר להניח כי כל הורה רוצה להבטיח לילד שלו טיפול מקצועי והולם אשר יסייע לו לחזור לתפקוד מלא ושגרתי. במקרים שכאלו עשויים ההורים להוציא כספיים רבים מכיסם על טיפולים רפואיים, ואף לאבד את מקום עבודתם בגין חופשים רבים שנדרשים לקחת בכדי להיות לצד ילדכם. בהתאם לכך, חשוב לדעת כי זכאי הילד הנפגע לפיצויים כספיים בגין הנזק הפיזי שנגרם לו כתוצאה מהתאונה.

למי מוגשת תביעת פיצויים? האם ההורים רשאים להגיש את התביעה בשם ילדם? מהו סכום הפיצויים וכיצד מחושבים הפרמטרים השונים, לכל התשובות במאמר המלא.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

הילד נפגע בתאונת דרכים, מי רשאי להגיש תביעת פיצויים?

באופן אוטומטי ההורים של הילד הנפגע בתאונת דרכים הינם האפוטרופוסים הטבעיים שלו, כמובן שקיימים מקרים שאין כך הדבר. ניתן לראות כי קיימים מקרים בהם קיימים לילד אפוטרופוסים שמונו על ידי בית המשפט(למשל במקרים בהם ההורים הביולוגיים נפטרו, כאשר ההורים אינם כשירים לטפל בילד וכן הלאה). במקרה שכזה אנו ממליצים להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים הבקיא בתביעות פיצויים. חשוב להבין כי לסכום הפיצויים השלכות רבות על עתיד ילדכם, לכן הסתייעות על ידי עורך דין מקצועי ומיומן עשוי להבטיח לכם את קבלת סכום הפיצויים המקסימלי שניתן לקבל בהתאם לנסיבות. עורך הדין יבחר עבורכם ההורים את דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורכם בתביעות פיצויים תאונות דרכים וילווה אותכם לאורך כל הדרך, החל מהשלב הראשוני ועד לשלב קבלת הפיצויים.

האם גם ההורים רשאים לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לילדם?

תאונת דרכים ילדים - accidents-adv

כפי שצוין בהקדמה, במקרים רבים נדרשים ההורים לקחת חופשים ואף לאבד את מקום עבודתם בגין פציעת ילדם כתוצאה מתאונת הדרכים. בנוסף, הינם נדרשים לשלם עבור טיפולים רפואיים לרבות: רכישת תרופות, נסיעות לטיפולים וכן הלאה. בהתאם לכך, עשויים ההורים לחוות קשיים כלכליים כאלו ואחרים ולכן בתביעת הפיצויים יש לקחת בחשבון את הנזק שנגרם להם מלבד הפגיעה הפיזית של ילדם. במקרה דנן יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים ולקבל הכוונה מלאה ומקצועית בנושא תביעת פיצויים.

מתי יש להגיש תביעת פיציים בגין נזק פיזי שנגרם לילד בתאונת דרכים?

חשוב לדעת כי קיים הבדל בין נזק גופני שנגרם לילד לבין נזק פיזי שנגרם לבגיר וכעת נסביר מדוע. נער / בגיר אשר היה מעורב בתאונת דרכים רשאי להגיש תביעת פיצויים בגין נזק גופני שנגרם לו כשנה לאחר קרות התאונה, מכיוון שבמרבית המקרים הנזק עשוי להתגבש ולהתייצב בזמן הנ"ל. לעומת זאת, במקרה שמדובר בילדים, בגין גופם העדין והממצאים הפיזיולוגים השונים יש להמתין פרק זמן ממושך יותר עד אשר תתקבל חוות דעת רפואית המעידה על מצבם הרפואי.

כיצד מחושב סכום הפיצויים לילד שנפגע בתאונת דרכים?

בזהה לתביעת פיצויים של בגיר, סכום הפיצויים לילד שנפגע בתאונת דרכים מחושבים בהתאם למספר פרמטרים. צוות מומחים מבצע חישוב של כלל הקריטריונים ובהתאם לכך נפסק סכום הפיצויים הסופי. להלן הפרמטרים המובאים בתביעת פיצויים:

הפרמטרים בחישוב תביעת פיצויים: הסבר:
אובדן כושר השתכרות(עתידי) מכיוון שמדובר בקטין, לא ניתן לפצותו בגין אובדן כושר השתכרות בעבר, אלא יש להעניק לו פיצויים עתידיים בשל הנזק הכלכלי שעשוי להיגרם לו בגין המגבלה הגופנית שנגרמה לו כתוצאה מתאונת הדרכים. יש לשים לב כי קיים הבדל בין המגזר היהודי לבין המגזר הערבי בגיל הזכאות לפיצויים בגין אובדן כושר השתכרות.
כאב וסבל  כאב וסבל הינם נתונים שלא ניתן לאמוד אותם באופן כלכלי אך הם נלקחים בחשבון בסכום הפיצויים שנפסק לנפגע.
נכות ייתכן וכתוצאה מתאונת הדרכים נגרם לילד נכות. בהתאם למספר אחוזי הנכות מחושבים סכום הפיצויים.
הוצאות נוספות הוצאות נוספות עשויות לכלול: כספים עבור הוצאות רפואיות, ימי אשפוז, הליך שיקום, סיוע בידי צד שלישי, התאמת הדיור בהתאם לצרכיו של הילד, אובדן ההשתכרות של ההורים בגין פציעת ילדים וכן הלאה.
תאונת דרכים ילדים
תאונת דרכים ילדים

פרמטר נוסף אשר נלקח בחשבון בתביעת פיצויים לילד הינו נזק נפשי

מעורבות בתאונת דרכים הינה חוויה נעימה ואף עשויה לגרום לנזק נפשי מהותי בקרב הנפגע. במקרה בו נפגע ילד בתאונת דרכים ייתכן ותתרחש פגיעה נפשית בגין מספר סיבות לרבות: פגיעת ראש, טיפוליים רפואיים כאלו ואחרים וכמובן בגין התאונה עצמה והמראות הלא נעימים שנאלץ הילד  לראות. זיהוי הפגיעה הנפשית לרוב יהיה לא פשוט ולכן ייתכן ובעתיד יידרשו ההורים להגיש החמרה בגין הנזק הנפשי שנגרם לילדם. במקרה שאכן אותרה פגיעה נפשית יש להגיש מסמכים רפואיים המעידים על הממצא הנ"ל ותומכים בו. לאחר מכן ביהמ"ש ימנה פסיכיאטר ילדים בכדי לבדוק האם נגרמה לילד נכות נפשית ואף לקבוע את גובה אחוזיי הנכות.

להיכן עובר סכום הפיצויים שנפסק לילד בתאונת דרכים?

בעת הגשת תביעות פיצויים על ידי ההורים בגין נזק פיזי שנגרם לילדם שלהם בתאונת דרכים, סכום הפיצויים אומנם מועבר להורים אך אינם רשאים להשתמש בכספים הנ"ל מכיוון שבאופן חוקי הכספים שייכים לקטין  ולא להורים. אם קיים צורך מיוחד לשימוש בכספי הפיצויים, נדרשים ההורים להגיש בקשה לבית המשפט לשם כך. חשוב לזכור כי ייתכן וגם ההורים זכאים לפיצויים כתוצאה מהפסדי שכר שנגרמו להם, ולכן על ביהמ"ש להפריד את הפיצויים של ההורים מהפיצויים של הילד.

מה קורה כאשר ילד נהרג בתאונת דרכים, האם ההורים זכאים לפיצויים?

תאונות דרכים עשויות לכלול פגיעות קלות, קשות ואף אובדן נפשות לצערנו הרב. במקרה שנגרמה תאונת דרכים בה נהרג ילד רשאים ההורים להגיש תביעת פיצויים בגין אובדן ילדם. באופן עקרוני ההורים הם האפוטרופוסים של הילד ולכן הם היורשים שלו בצורה טבעית, כמובן שקיימים לכך. במסגרת תביעת הפיצויים של ההורים, יחושב הפרמטר – אובדן כושר השתכרות עתידי החל מגיל 21 של הילד ועד לגיל הפרישה(כפי שציינו קודם לכן במגזר הערבי קיים שוני). השאלה הקשה ביותר היא כיצד ביהמ"ש קובע מה היה כושר ההשתכרות העתידי של הילד, האם הולכים לפי הסכום הממוצע במשק או שמא פוסקים סכום גבוה יותר. לכן במקרה דנן נדרש ביהמ"ש לקבוע האם הילד היה יוצא דופן מבחינת כישוריו ובהתאם לכך לפסוק את סכום אובדן כושר ההשתכרות העתידי.

הורים, נגרם לילד שלכם נכות בגין פגיעה בתאונת דרכים? חשוב שתדעו

תאונת דרכים ילדים - accidents-adv

במקרה שנפסק לילד שיעור נכות בגין פציעתו הפיזית שהתרחשה כתוצאה מתאונת דרכים, זכאים ההורים למספר דברים משמעותיים לרבות:

  • הנחות מהותיות בתשלומי הארנונה, חשמל, מים, בזק וכן הלאה. לעיתים סכום ההנחה עשוי להיות משמעותי, לכן מומלץ ללכת ולבדוק את נושא זכאותכם בסמוך לקביעת אחוזי הנכות לילדכם. שימו לב כי מדובר על ילד שטרם הגיע לגיל 18 שנים.
  • במקרה שהנכות של הילד מצריכה טיפול אינטנסיבי וצמוד, ייתכן ואתם זכאים להעסיק עובד זר אשר ייטפל בכל הקשור לצרכיו של ילדכם. דרך כלל היתר העסקה עומד על שלוש שנים לכל היותר, מומלץ לבדוק זאת מול הגורמים הרלוונטיים.
  • לעיתים נדרשים ההורים להמיר את מקום מגוריהם בגין הנכות שנגרמה לילדם, ולהתאים את הדיור החדשה בהתאם לצרכיו של הילד. בהתאם לכך, אם נפסק 100% נכות לילד, זכאים ההורים להנחה משמעותית ברכישת דירה(בכל הקשור למיסים).
  • מכיוון שאתם נדרשים להסיע את הילד ממקום למקום והינכם האפוטרופוסים שלו, אתם עשויים להיות זכאים לקבלת תו חנייה לנכה, כמובן שהשימוש בתו החנייה מתאפשר כאשר הילד ברכבכם, זאת אומרת לא ניתן לעשות שימוש בתו החנייה לצרכים האישיים שלכם.

האם במקרה של תאונת דרכים עם ילדים, קיים צורך לערב עורך דין בתביעת פיצויים?

מעבר לעובדה כי תאונת דרכים בפני עצמה היא חוויה קשה מנשוא, אנו נוטים להאמין כי כאשר מדובר בתאונה עם ילדים, חשים ההורים בלבול, לחץ, חרדה, ועוד רגשות מעורבים כאלו ואחרים. בנוסף, מפאת העובדה כי מדובר בילד, נדרשים ההורים להיות נגישים עבור ילדם 24/7 ולעיתים גם להתפטר ממקום עבודתם. לכן חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים, אשר ילווה את ההורים בכל ההליך הנדרש וינסה להקל עליהם ככל הניתן.

בנוסף, חשוב לזכור כי התמודדות מול הגופים השונים לרבות: חברת הביטוח, בתי משפט וכן הלאה, אינה פשוטה. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחור את האסטרטגיה הנכונה ביותר עבור תביעת הפיצויים ובהתאם לכך למקסם את סכום הפיצויים ככל שניתן. אנו ממליצים שלא להקל ראש בדבר ולפנות בסמוך לתאונה לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומיומן.

 

 

התמודדות מול גופים גדולים וממלוחים אינה פשוטה, בהתאם לכך מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין בעת הגשת תביעת פיצויים. עו"ד מקצועי ידע לנהל עבורכם את ההליך בצורה נכונה, טובה ומהירה. למידע נוסף, ניתן למצוא במאמר המלא.
בדרך כלל ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של הילד ולכן הם רשאים להגיש תביעת פיצויים בגין נזק שנגרם לבנם. כמובן שקיימים מקרים שאין כך הדבר, ואז צריך לבדוק את מינה ביהמ"ש מינה להיות האפוטרופוס של הילד.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת

תאונת שרשרת

תאונות דרכים בישראל הן תרחיש מצער שעליו עלולים להיקלע כלל הנהגים השונים, גם אם אינם אשמים בגרימתה של תאונת הדרכים. ניתן לראות כי בהתרחשותה של

הגשת תביעה נגד קרנית אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ברחבי הכבישים השונים במדינת ישראל. לצערנו הרב, בהתאם לנתונים העגומים כל אחד מאיתנו הנוסעים, הנהגים והולכי הרגל, עשוי למצוא את

תאונת דרכים כתאונת עבודה

לצערנו הרב ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים במדינת ישראל. תאונות אלו עשויות להתרחש בכל רגע נתון במהלך חיינו, הן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן

תאונת דרכים מי אשם

לאחר התרחשות תאונת דרכים, אחת השאלות המרכזיות אשר מעסיקות את המעורבים בה, מתייחסת לנטל האשמה. חשוב להבין כי לשאלת האשם חשיבות רבה הן בפן הפלילי

תאונת דרכים בדרך לעבודה

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה המתרחשת בדרך למשמרת, בעת השיבה הביתה ובכל השעות שמתחילת יום העבודה ועד סופו, לרבות תאונות

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף היא תהליך שהפך מוכר למדי בעשרות השנים האחרונות. למשל, חברות וארגונים רבים מקיימים את הבדיקה הזו במגוון רחב של סיטואציות לעובדים שלהם. התכלית

כאב, סבל ועוגמת נפש בתאונת דרכים

לצערנו הרב, התרחשותן של תאונות הדרכים נהפכו לחלק מן "השגרה" העגומה במדינת ישראל. בהתאם לנתון הנ"ל, ניתן להסיק כי מרבית האנשים חוו תאונה בעצמם במהלך

נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להתרחש שני נזקים מהותיים, האחד נזק רכוש לרכב או לכלי ממונע אחר, והשני הוא נזק גוף. בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים נהפכו לחלק מהשגרה העגומה במדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות להיכרות עם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד). מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן

זיוף פציעה בתאונת דרכים

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במספר תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים. תאונות אלו עשויות לגרום לנזקים מהותיים הן גופניים והן נזיקיים. מרבית מן המעורבים בתאונת