עורך דין תאונות אופנוע

תאונות אופנוע הן תופעה מוכרת בכבישים, לרוב הן תאונות קשות ביותר הגורמות לפציעות קשות ואף להרג. האופנועים אמנם מהווים רק 4% מכלל כלי הרכב בישראל, אולם מספר ההרוגים בתאונות אופנוע עומד על 10% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. בכל מקרה של תאונת דרכים בה מעורב אופנוע, חשוב לפנות לעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות אופנוע, בכדי לקבל הגנה משפטית וייצוג הולם בבית המשפט.

מעורבים בתאונת אופנוע? קיבלתם כתב אישום בגין מעורבות בתאונה? המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

תאונות דרכים בהם מעורבים אופנועים וקטנועים

מדינת ישראל מתאפיינת בכבישים עמוסים לעייפה, הפקוקים רוב שעות היום. בנוסף לעובדה מעודדת זו, גם במקומות החניה, רב הביקוש על ההיצע. נתונים אלו גורמות לישראלים רבים לעבור הכשרה ולקבל רישיון על אופנוע או קטנוע, לאור העובדה כי מדובר בכלי רכב נוחים, חסכוניים, זולים ופרקטיים, איתם ניתן לעקוף כבישים מתפקעים, ולהחנות בכל קרן רחוב.

אולם, כלי הרכב הידידותי הזה, לא נושא בחובו רק יתרונות אלא יש לו גם חסרונות משמעותיים. כלי רכב זה הינו דו גלגלי, מה שהופך אותו לכלי רכב בטיחותי הרבה פחות מכלי רכב בעל 4 גלגלים, שכן, הוא דורש שליטה גבוהה בכלי הרכב. אמנם, לעיתים, כשהכביש רטוב וחלקלק והראות לקויה, גם מיומנות לא תוכל למנוע את התרחשותה של תאונת דרכים.

בנוסף, חלק מנהגי הרכבים האחרים לעיתים לא שמים לב לנוכחותם של האופנועים על הכביש, מה גם שרוכבי האופנועים והקטנועים, לא תמיד מצייתים לחוקי התנועה. בצירוף שלל הסיבות הללו

מדרגות את תאונות האופנועים גבוה בסולם תאונות הדרכים עם פגיעות קשות, ובתאונות הדרכים הקטלניות מעצם היותם של הרוכבים חשופים.

תאונת דרכים עם אופנוע

עורך דין תאונות אופנוע

בום! אופנוע ורכב מתנגשים בחוזקה. הרוכב עף מספר מטרים במרחק מהאופנוע, הפח הקדמי של הרכב נמעך, רעש, מהומה, משטרות , אמבולנסים, או בקיצור – כאוס גדול. איך אפשר לדעת האם מבחינה חוקית תאונה זו נחשבת לתאונת דרכים עם אופנוע?

תאונת דרכים מוגדרת בחוק, כתאונה שהתרחשה במעורבות של רכב מנועי אחד לפחות שנועד לנסיעה על דרך סלולה או על דרך של עפר.  לאור האמור, תאונת דרכים עם אופנוע, אם כן, יכולה להתרחש במספר אופנים:

  • התנגשות של רכב אחר באופנוע
  • פגיעה של אופנוע בהולך רגל
  • פגיעה של אופנוע בקיר או במכשול אחר.

כאשר בכל אחת מן הסיטואציות הנוכחיות תוגדר התאונה, כתאונת דרכים עם אופנוע.

הגשת כתב אישום נגד נהג הנאשם בגרימת תאונה עם נפגעים

רוכב אופנוע שפגע בהולך רגל או נהג רכב שפגע ברוכב אופנוע יזומנו לשימוע בפני קצין משטרתי. במהלך השימוע ישמיע הנאשם את טיעוניו ויגיש את גרסתו לפני הקצין. הקצין המשטרתי יחליט האם יש סבירות שהנהג אשם בביצוע התאונה, ואם יש צורך להגיש נגדו כתב אישום. קצין המשטרה יכול לשלול את רישיון הנהיגה של הנאשם למשך תקופה של 90 יום לכל היותר. שלילה זו נקראת: פסילה מנהלית.

חשוב להיוועץ בעורך דין תאונות אופנוע, כבר בשלב זה, כיוון שהשימוע, הינו הליך משפטי לכל דבר ועניין, דברי הנאשם יהוו בהמשך חלק משמעותי מהתביעה, ועשויים להשפיע על סיווג העבירה ועל חומרת הענישה. עורך דין תעבורה ידע להנחות את הנאשם למסירה מיטבית של גרסתו בצורה שתשמש להגנתו ותפחית מחומרת מעשיו.

תאונת אופנוע עם נפגעים – חבלה של ממש

תאונת אופנוע בה נפגע לפחות אדם אחד בחבלה של ממש, נחשבת לתאונה עם חבלה של ממש. אין בחוק הגדרה מדויקת למושג: חבלה של ממש. לכן הענישה נקבעת לפי פסיקה. חבלות כמו קרע או חתך בגיד, שטפי דם פנימיים, כריתת איברים פנימיים, חבלת ראש ועוד, יחשבו בדרך כלל לחבלות של ממש, אשר יגרמו להטלה של עונש על הנאשם לפי חומרת העבירה אותה ביצע: נהיגה ברשלנות, נהיגה מתוך קלות ראש או נהיגה בחוסר זהירות. העונש יכול להיות פסילה של הרישיון למשך זמן ממושך ועד למאסר בפועל.

תאונת אופנוע קטלנית

תאונת דרכים בה מעורב אופנוע, וכתוצאה ממנה נגרם מות אדם, מכונה תאונת אופנוע קטלנית. ההתייחסות החוקית לגרימת מוות הינה מחמירה מאוד, וזאת במגמה למגר את הקטל בכבישים.

עד שנת 2019 עבירות ההמתה בישראל התחלקו ל-3: רצח, עבירות הריגה וגרימת מוות ברשלנות. בינואר 2019 נכנס תיקון בחוק המדרג את עבירות ההמתה ב-5 דרגות: רצח בנסיבות מחמירות, רצח, המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, המתה בקלות דעת וגרימת מוות ברשלנות. הדירוג המפורט מסייע למתן ענישה הוגנת לכל סוג עבירה.

קריאה ממולצת בנושא: תאונת דרכים קטלנית

עורך דין תאונות אופנוע
עורך דין תאונות אופנוע

תאונת אופנוע קטלנית, המתה בקלות דעת או גרימת מוות ברשלנות?

2 עבירות בחוק מגדירות גרימת מוות בצורה לא מכוונת: המתה בקלות דעת וגרימת מוות ברשלנות. כאשר המתה בקלות דעת הינה עבירה חמורה יותר שעונשה עד 12 שנות מאסר, ואילו גרימת מוות ברשלנות נחשבת לעבירה יותר קלה, שעונשה עד 3 שנות מאסר בפועל.

מה ההבדל ביניהן?

תאונת אופנוע קטלנית , המתה בקלות דעת

תאונת אופנוע שגרמה למות אדם תוגדר כקטלנית. לאחר האירוע יחקור בית המשפט את הנעשה ויבדוק איזה יסוד נפשי התקיים בביצוע העבירה הפלילית. המתה בקלות דעת מתייחסת למצב בו נהג לקח סיכון בלתי סביר על עצמו, כאשר הוא מקווה שהסיכון לא יתממש, והתאונה לא תגרום להרג. עבירה זו נחשבת לעבירה הנעשית מתוך מודעות לתוצאות האפשריות של צורת התנהגות מסוכנת.

תאונת אופנוע קטלנית, גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות מתייחסת למצב בו הנהג לא היה מודע לתוצאות מעשיו, אולם נטל האחריות לעבירה מוטל עליו, משום שהאדם הסביר כן היה עשוי להיות מודע לתוצאות של לקיחת סיכונים מסוימים. חומרת עבירה זו פחותה מחומרתה של המתה בקלות דעת.

בתאונת אופנוע קטלנית, מלבד הבדיקה של היסוד הנפשי, כלומר, התייחסותו הסובייקטיבית של הנאשם לעובדות, בית המשפט יבדוק גם את היסוד העובדתי של התאונה. היסוד העובדתי והיסוד הנפשי הם שני חלקים המרכיבים כל עבירה פלילית.

מהו אם כן, היסוד העובדתי? כדי לסווג את העבירה עליה עבר הנאשם בביצוע התאונה, יש לבדוק את הנתונים האובייקטיבים: טיב מעשיו של הנאשם, האם יש קשר בין התנהגותו לתוצאות הקטלניות של התאונה והאם התוצאות אכן קרו בבירור. בשלב הזה, תפקידו של עורך דין תאונות אופנוע, לחפש כל ראיה שתוביל לנתק בין נסיבות תאונת האופנוע וגרימת המוות לבין התנהגות הנאשם.

תאונת אופנוע קטלנית, חוק העונשין

עורך דין תאונות אופנוע

נהג הנאשם בגרימת מוות בביצוע תאונת אופנוע קטלנית עלול לספוג סוגי עונשים שונים. להלן:

  • פסילה מנהלית לאחר השימוע – בסמכותו של קצין המשטרה העורך את השימוע, לשלול את רישיונו של הנאשם למשך תקופה של עד 90 יום.
  • שלילת הרישיון לתקופה ממושכת – בית המשפט רשאי לשלול את רישיון הנהיגה של הנאשם לתקופה של למעלה מ-90 יום בהתאם לנסיבות.
  • עד תום ההליך המשפטי – פסילת הרישיון – בית המשפט רשאי לשלול לנאשם את רישיונו בפרק הזמן בו ידונו בעניינו, אף אם זמן התביעה עשוי להתארך. זאת במטרה להגן על משתמשי הכביש בכל התקופה הזו, עד שיתבררו העניינים היטב.
  • מאסר בפועל – בית המשפט יכול לגזור על הנאשם שנות מאסר מאחורי סורג ובריח לפי חומרת העבירה.
  • קנס כספי בית המשפט רשאי להטיל בנסיבות מסוימות, קנס כספי על הנאשם בגין מעורבותו בתאונת אופנוע קטלנית.
  • עבודות שירות – אם נגזרו על הנאשם מספר חודשי מאסר, הוא יכול לבקש מבית המשפט להמיר את חודשי המאסר בעבודות שירות. יש לדעת שבסמכות בית המשפט להטיל על הנאשם ענישה של עבודות שירות גם אם לא הורשע.

תאונות אופנוע ללא ביטוח

תאונות דרכים עם אופנוע, בדרך כלל הן תאונות עם נפגעים קשה או תאונות קטלניות, לפיכך פוליסות ביטוח חובה לאופנועים ולקטנועים הן יקרות יותר בהשוואה לפוליסות ביטוח חובה של רכבים אחרים. רוכבי אופנועים וקטנועים יעדיפו בשל כך לרכוש פוליסה של ביטוח שמי של נהג אחד בלבד, ולא "ביטוח לכל נהג" שהינו פוליסה יקרה יותר.

חברת ביטוח החובה לא תבטח רוכב אופנוע שנפצע בתאונה לאחר שרכב באופנוע שאינו שלו ללא ביטוח מתאים. במצב כזה, אם הרכב השני היה אחראי לתאונה, ישנה אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הרכב לקבלת פיצויים. במקרה כזה, יש להביא הוכחות שאכן הנהג השני הוא האחראי לתאונה.

חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות אופנוע המכיר את דקויות החוק היטב,  הוא ייעץ לנפגע איזו תביעה להגיש כדי לזכות בסכום הפיצויים הגבוה ביותר אותו יוכל לקבל.

נפגעתי בתאונת אופנוע, את מי עלי לתבוע?

רוכב אופנוע או קטנוע, שנפגע בתאונה נדרש לתבוע את ביטוח החובה שלו. יש לדעת שתאונות אופנוע רבות הן תאונות עצמיות, כלומר, התאונה התרחשה ללא מעורבות של אנשים או רכבים נוספים מלבד האופנוע. רוכבי אופנוע יכולים להיפגע בתאונה עצמית בהחלקה על כתם שמן, כתוצאה מפגם טכני, בכוויה מאגזוז רותח ומחוסר שליטה על כלי רכב זה. חברות הביטוח טוענות בדרך כלל כי התאונה הייתה תאונה עצמית כשהאשמה היא אשמת הנהג, בכל מקרה בה היו מעורבים נהגים, רכבים או הולכי רגל בתאונה, חשוב לשמור תיעוד ולאסוף ראיות שיובילו לקבלת פיצויים יותר גבוהים.

בכל מקרה עליכם לדעת, שגם רוכב אופנוע האשם בביצוע התאונה רשאי לדרוש פיצויים.

הייתם מעורבים בתאונת אופנוע? זה הזמן לפנות לעורך דין תאונות אופנוע

השלכותיהן של תאונות אופנוע רבות, הינן: פציעות קשות והרוגים. החוק מחמיר ביותר עם ביצוע עבירות של המתה וגרימה לנפגעים לחבלות של ממש, אי לכך צורת הענישה עלולה להיות מחמירה מאוד. חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים מוסמך ותתייעצו אתו כבר מהרגע הראשון בו הנכם מוזמנים לשימוע, ובמשך כל זמן התביעה. ביכולתו להציג ראיות שיפחיתו את דרגת העבירה ויקלו במן עונש, או אף יזכו אתכם כליל. גם אם נפגעתם במהלכה של תאונת אופנוע, חשוב שתיעזרו בידע ובותק של עורך דין תאונות אופנוע מנוסה, שיגרום לכם לשקט נפשי, יסביר לכם את הפרוצדורות הסבוכות וילווה אתכם יד ביד עד לקבלת סכום הפיצויים המרבי המגיע לכם.

 

בעת התרחשות תאונת דרכים עם אופנוע, עליכם לבצע מספר פעולות מהותיות החל מהענקת סיוע לנפגעים, הזעקת כוחות הביטחון, החלפת פרטים ועוד. לעוד בנושא, בקרו באתר.
בעת התרחשות תאונת דרכים קטלנית, צפוי רוכב האופנוע לעמוד לדין בהיותו חשוף לעונשים חמורים החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל! בהתאם לכך, חשוב להיעזר בעורך דין תאונות דרכים. למידע נוסף, באתר
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

לבחור בעורך הדין הנכון לכם

תמיד חשוב לשכור את עורך הדין המתאים ביותר להתמודדות עם התיק שלכם. עורכי הדין מבינים היטב את התהליך המשפטי הקשור לתחום המומחיות שלהם. לכן, כדי

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

רק בשנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים קטלניות 361 בני אדם. נתון זה מציג עליה חדה במספר ההרוגים בהתייחס לשנים קודמות, ולכן על כל אחד מאיתנו

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

מתחילת שנת 2021 התרחשו למעלה מ-8500 תאונות דרכים ברחבי מדינת ישראל בדרגות חומרה שונות, כאשר מתוכן נהרגו למעלה מ330 בני אדם. בהתאם לנתון העגום ולעלייה

לבחור בעורך הדין הנכון לכם

תמיד חשוב לשכור את עורך הדין המתאים ביותר להתמודדות עם התיק שלכם. עורכי הדין מבינים היטב את התהליך המשפטי הקשור לתחום המומחיות שלהם. לכן, כדי

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

רק בשנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים קטלניות 361 בני אדם. נתון זה מציג עליה חדה במספר ההרוגים בהתייחס לשנים קודמות, ולכן על כל אחד מאיתנו

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

מתחילת שנת 2021 התרחשו למעלה מ-8500 תאונות דרכים ברחבי מדינת ישראל בדרגות חומרה שונות, כאשר מתוכן נהרגו למעלה מ330 בני אדם. בהתאם לנתון העגום ולעלייה