חבלה של ממש – תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים עם נפגעים מחייבת ברוב המקרים, הגשה של כתב אישום נגד הנהג הפוגע. יש לציין שצורת הענישה של הנהג משתנה מסוג תאונת דרכים אחת למשניה, כאשר רמת החבלה שנגרמה לנפגעים בגין התאונה, משפיעה על פסק הדין. איזו תאונה מוגדרת כתאונת דרכים? מהן הפגיעות השונות ומה יוגדר כחבלה של ממש? מה תפקידו של עו"ד תעבורה בתיקים של תאונות דרכים עם נפגעים? המאמר הבא יפתור לכם את כל השאלות וייתן לכם את המידע המדויק בענייני של חבלה של ממש – תאונת דרכים עם נפגעים.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

מהי תאונת דרכים?

במשך השנים עלה הצורך להגדיר במדויק תאונת דרכים ולהפרידה משאר סוגי התאונות. להלן לשון החוק המדויקת בעניין הגדרת תאונת דרכים:

"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים. גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר אשר חיוני לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי".

הגדרת רכב מנועי בהתאם לחוק

כלי רכב מנועי או רכב ממונע הינו כלי רכב שצויד במנוע – לרוב מנוע בעל בעירה פנימית, חשמלי או מנוע בעל הנעה היברידית, שאינו מסתייע בנסיעה על מסילה, דוגמת מסילת רכבת. תחת ההגדרה "כלי רכב מנועי" ייכללו:

  • קטנועים
  • מכוניות
  • אופנועים
  • אוטובוסים
  • טרקטורון
  • רכבי שטח
  • טרקטורים
  • משאיות

מי שלא נכללים תחת הגדרה זו הם דרגנועים – מדרגות נעות, כסאות נכים, רכבת, כלי תעופה, כלי שיט, מחבש ורכבל. ישנן תאונות דרכים מסוגים שונים, שבעין פשוטה עשויות להיראות כמו תאונות רגילות, אולם הן נכללות תחת ההגדרה של תאונות דרכים. לדוגמה: פגיעה של אדם כתוצאה מנפילה של חפצים במהלך הנסיעה, כוויה כתוצאה משטף מים רותחים מהרדיאטור, צביטה כתוצאה מטריקת דלת כלי מנועי ועוד.

חבלה של ממש – תאונת דרכים עם נפגעים
חבלה של ממש – תאונת דרכים עם נפגעים

תאונת דרכים עם נפגעים

להלן הגדרת תאונת דרכים עם נפגעים בהתאם לחוק – תאונת דרכים עם נפגעים הינה תאונה בה מעורב כלי רכב מנועי אחד לפחות בנסיעה, וכתוצאה מנסיעה זו נפצע או נהרג לפחות אדם אחד.

הסבר מונחים שונים בעניין תאונת דרכים עם נפגעים

כדי להבין היטב את החוק לעניין חבלה של ממש – תאונת דרכים עם נפגעים, חשוב ללמוד ולהבין מושגים שונים.

הגדרות: הסבר:
נוסע

 

כל מי שנוסע בתוך כלי רכב מנועי, עולה או יורד ממנו.

 

נהג אדם שנוהג בכלי רכב, אף אם אין ברשותו רישיון נהיגה.

 

אדם שאינו נוסע או נהג אדם שאינו נוסע או נהג, ומעורב בתאונת דרכים, מכונה הולך רגל המעורב בתאונת דרכים עם נפגעים.

 

 

כיצד מודדים את דרגת הפציעה כתוצאה מהתאונה?

ישנו מדד רפואי המכונה MAIS, מדד רפואי זה מגדיר את רמת הפציעה במספרים. הוא מחלק את הגוף ל-9 אזורים, ומגדיר דרגת פציעה גם של נפגעים במספר פציעות שונות. המדד משתמש בספרות 1-6, כאשר 1-2 הינה פציעה קלה ו-3-6 זו פציעה קשה. בנוסף, חומרת הפציעה נמדדת באמצעות מספר פרמטרים שונים לרבות: אובדן כושר ההשתכרות, כאב, סבל, עוגמת נפש, הסתייעות בצד ג', נכות וכן הלאה.

קביעת סוג התאונה בתאונות דרכים עם נפגעים

חבלה של ממש - תאונת דרכים עם נפגעים - accidents-adv

המשטרה מחלקת את סוגי תיקי תאונות הדרכים הנפתחים על ידה לשני סוגי תיקים: כללי עם נפגעים ות"ד. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחלקת את התיקים בצורה דומה, כשהיא נשענת גם על נתוני בית החולים. היא מחלקת ל"ת"ד מורחב" ו"לכללי עם נפגעים קל".

תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב, הסבר: במידה והמשטרה סיווגה את התאונה כתאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד או כתאונת דרכים עם נפגעים מסוג כללי עם נפגעים, אולם בית החולים קבע כי בתאונה נפצע לפחות אדם אחד באופן קשה, תסווג על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כתאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב.

תאונת דרכים עם נפגעים מסוג כללי עם נפגעים קל, הסבר: תאונת דרכים בה כל הנפגעים נפצעו קל, והמשטרה סיווגה אותה כתאונת דרכים עם נפגעים, מסוג כללי עם נפגעים. עד שנת 2013, קביעת חומרת הפציעה התבססה על נתוני המשטרה בלבד, כדי לטייב את אופן המדידה, משנת 2013 ואילך, עושה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שימוש גם בנתוני בית החולים כדי לתת תמונה מדויקת ולהגדיר היטב את הפגיעה.

חומרת הפציעה תקבע לפי הפציעה החמורה ביותר שקרתה עקב התאונה. לפיכך, גם אם המשטרה הגדירה את התיק כ"תאונת דרכים כללי עם נפגעים מסוג כללי" ובית החולים קבע שהייתה שם פציעה קשה אחת לפחות, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תתייחס לרמת הפציעה כ"תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב" קשה.

וכן, אם במשטרה הגדירו את התיק כ"תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב" קלה, ובית החולים קבע כי בתאונה נפצע קשה אדם אחד לפחות, הלמ"ס יגדירו אותה כ"תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב" קשה, לעומת זאת אם המשטרה תגדיר את המקרה כ"תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב" קשה, ובית החולים יפסוק שכל הפצועים נפגעו באופן קל בלבד, התאונה תסווג מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ"תאונת דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב" קלה.

כתב האישום כנגד נהג שגרם לחבלה של ממש

ישנם שני תנאים הכרחיים להגשת כתב אישום נגד נהג הנאשם בגרימת תאונת דרכים עם נפגעים:

  1. ראיות – חייבות להצטבר נגד הנהג ראיות שתוכחנה את אשמתו. אלה יכולות להיות ראיות מפי עדי ראיה, מפי הנאשם עצמו, ראיות שנאספו על ידי בוחן תנועה כמו סימנים על הכביש ועל מכוניות שהיו מעורבות באירוע, צילומים ממצלמות שהיו בסביבה, או צילומים מרכבים אחרים ועוד.
  2. עניין לציבור – חשוב לבדוק את מידת העניין שיש לציבור בהעמדה לדין של הנאשם, לרוב רק פגיעות בגוף יוגדרו ככאלו ואילו פגיעות ברכוש עשויות שלא לגרום להגשה של כתב אישום נגד הנהג האשם בגרימת תאונת הדרכים.

נגד נהג שהיה אחראי לגרימת תאונת דרכים עם נפגעים שכללה חבלה של ממש, יוגש כתב אישום שיפרט את סוג החבלה שנגרמה בעטיו. רמת החבלה תשפיע על חומרת האישום ועל צורת הענישה. כתב האישום יוגש, גם במידה והנפגע היחיד בתאונה, הינו הנהג עצמו.

מהי חבלה של ממש?

חבלה של ממש מוגדרת על פי חוק העונשין כליקוי גופני או מחלה, קבועים או זמניים. החוק מזכיר מספר חבלות שונות. ביניהן: פגיעת ראש, חתך או קרע של גיד, שבר, כריתת איברים פנימיים או שטפי דם פנימיים. החבלה, בין אם היא חמורה ובין אם היא קלה בלבד, חייבת להיות מתועדת החל מיום התאונה, במסמכים רפואיים. יש לציין שאין הגדרה מדויקת למושג: חבלה של ממש, לפיכך, בית המשפט ייעזר בפסיקה, כאשר מבחן התוצאה של החבלה, ישפיע על קביעת הדין בעניין סוג החבלה. חבלות נראות לעין לא בהכרח תסווגנה כחבלות של ממש, כמו לדוגמה: שריטות קטנות, שטף דם חיצוני, חבורה, דם ועוד. הפסיקה תסתמך על אסמכתאות רפואיות שונות.

מה עונשו של נהג שגרם לתאונת דרכים עם נפגעים בה התרחשה חבלה של ממש?

לאחר שיזומן הנהג לשימוע בפני קצין משטרתי, רשאי הקצין לפסול את רישיונו למשך תקופה של 90 יום, פסילה זו נקראת פסילה מנהלית. בשימוע זה גם יעלה הנאשם את טיעוניו, הליך זה הינו הליך משפטי לחלוטין, והדברים אותם יאמר הנהג במסגרת זו, יתויקו כחומר בתיק הפלילי שלו. חשוב להתייעץ כבר בשלב זה עם עורך דין לענייני תעבורה, שינחה את הנאשם להשמעת גרסה נכונה משפטית, שתגרום להפחתה מחומרת העבירה שלו.

לאחר מכן יפסוק בית המשפט, איזה סוג עבירה לשייך לנהג הפוגע: נהיגה מתוך רשלנות, קלות דעת או חוסר זהירות. לכל עבירה עונש קבוע בחוק, לפי חומרתה, כאשר עלול הנהג להיענש בפסילת רישיונו ועד למאסר בפועל. ישנם מקרים חריגים בהם יימנע בית המשפט מלפסול את רישיונו של הנהג, פסילת מינימום.

יש לדעת כי לאחרונה רוצים להעביר חוק בכנסת, שיעלה את מספר חודשי פסילת הרישיון המינימליים, משלושה חודשים לשישה.

האם יש אפשרות לבטל פסילה מנהלית שניתנה בגין חבלה של ממש

חבלה של ממש - תאונת דרכים עם נפגעים - accidents-adv

בית המשפט מעניק לנהג הנאשם הזדמנות להגיש בקשה לביטול פסילת הרישיון המנהלית, במידה וקצין משטרתי פסל את רישיונו לתקופה של עד 3 חודשים.  בקשה זאת נקראת בקיצור: בפ"מ. ניתן לערער על ההחלטה המנהלית בהגשת בפ"מ לבית משפט תעבורה שעתיד לדון בתיק. בית המשפט ידון בערעור תוך 3 ימים בדרך כלל. הנאשם יידרש להציג את הנימוק לערעור. לדוגמה: הפסק נעשה ללא שיקול דעת ענייני, היה פגם בשיקול דעת הקצין או שלא נלקח בחשבון מכלול הנתונים כולו. בית המשפט יתייחס לערעור לאחר שיבחן שני נתונים:

  1. את מסוכנותו של הנהג – נתון זה ייקבע לאחר בדיקת עברו התעבורתי של הנהג, במידה ויש לו עבר פלילי כבד, ימנע בית המשפט מלהשיב את רישיון הנהיגה לנהג.
  2. הנתון השני אלה הראיות – ראיות אלה נצטברו על ידי בוחן התנועה שבחן את זירת התאונה וחישבם לפי כללים מתמטיים שונים. ראיות אלה כבר קיימות וחשוב לבדוק בדקדוק רב האם לא נפלו פגמים בחקירה, גילוי שיביא להפחתה בחומר הראיות וייתכן אף להשבה של רישיון הנהיגה לבעליו.

חשוב לנהוג במשנה זהירות בהגשת ערער בעניין ביטול הפסילה המנהלית, במידה והראיות מצד אחד אינן מושלמות או מרשיעות בבירור, ומצד שני אינן מזכות את הנאשם. וזאת משום שאם בית המשפט יבחן את הראיות ויחליט להרשיע את הנהג, עלול הדבר לפגוע בסיכוי להגיע להסדר טיעון בשלב מאוחר יותר של התביעה. על קביעת בית המשפט ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

תאונת דרכים עם נפגעים, סוגי פגיעות שונות

  • פגיעה בהולך רגל – מבחינה חוקית, המדרכה הינה שטחם של הולכי הרגל, וכל פגיעה בהולך רגל בשטח זה עלולה להיגמר בכתב אישום מחמיר ביותר כלפי הנהג הפוצע.
  • פגיעה במעבר חציה עם נזק חמור תעלה לנהג בעונש של פסילת רישיון למשך שנתיים. לעיתים יומר העונש לעבודות שירות במשך תקופה מסוימת. במידה ועבירה כזאת התבצעה קודם על ידי הנהג בשנתיים שקדמו לה, הוא ייענש בשלילת רישיון למשך שנה אחת לפחות.
  • תאונת דרכים עצמית – כאשר הנהג הינו היחיד שנפגע בתאונה, נתון זה עשוי להקל על חומרת האישום כאשר טיעון של "עונשו של הנאשם התקבל משם שמים" עשוי להתקבל בהרבה מן המקרים.

במידה ולחבלה של ממש מצטרפת עבירה נוספת מה דינו של הנאשם?

במידה והנהג מואשם בעבירות של נהיגה בקלות ראש לפי פקודת התעבורה או נהיגה ברשלנות, הוא עתיד לקבל חוץ מהפסילה המנהלית, גם שלילה נוספת של עוד 3 חודשים, מטעם בית המשפט, כאשר ביחד מצטברים לו שישה חודשי פסילת הרישיון, אותם יכול לפסוק לו שופט בית המשפט.

נהיגה בחוסר זהירות לעומת זאת, אינה מחייבת את הנאשם בשלילה נוספת של הרישיון, על הפסילה המנהלית.

מדוע לעיתים כדאי להודות באשמה בשלב מוקדם במקרה של תאונת דרכים עם חבלה של ממש?

ישנן חבלות שאינן מתגלות בשלב הראשוני, אלא רק לאחר ביצוע של בדיקות אולטרסאונד ובדיקת סיטי על ידי רופא ולא בתחילה, בבית החולים. במידה והנהג יודה מייד בכתב האישום, לפני שההגדרה הרפואית השתנתה, לא תוכל המשטרה להחמיר את כתב האישום בשלב מאוחר יותר.

ההבדל בין תאונת דרכים עם חבלה של ממש לבין תאונת דרכים עם חבלה קלה

חבלה של ממש אינה מוגדרת בצורה ברורה בחוק, ולכן תסווג ככזאת לאחר פסיקה, מצבים שבהם בוודאי ישנה חבלה של ממש הינם: שבר, קרע בגיד ועוד. נהג שהואשם בגרימת חבלה של ממש, יישלל רישיונו לתקופת מינימום של שלושה חודשים. לעומתו, הנאשם בגרימת חבלה קלה בלבד, יורשע לפי סוג העבירה אותה עבר: חוסר ציות לחוקי התנועה, נהיגה בחוסר זהירות, בקלות דעת, ברשלנות ועוד.

צורת הענישה הינה רחבה מאוד ונכללים בתוכה: קנס כספי, פסילת הרישיון, מאסר על תנאי ומאסר בפועל. ישנה חשיבות גבוהה בסיווג החבלה והעבירה, להשפעה על רמת העונש.

מה הדין במידה והנהג הוא הנפצע היחיד בתאונה?

על אף שהנהג עצמו הוא הנפגע היחיד בתאונת הדרכים, הוא עלול להיות מואשם בסוגי עבירות שונות, כמו עבירה של נהיגה מתוך חוסר זהירות, גרימת חבלה ברשלנות ונהיגה מתוך קלות דעת תוך הפרה של חוקי התנועה, אם הנהג נפגע בחבלה המסווגת כחבלה של ממש, רישיון הנהיגה שלו ייפסל על ידי בית המשפט, לתקופה של שלושה חודשים לפחות.

עורך דין תעבורה המייצג תיקים של תאונות דרכים עם נפגעים – מה חשיבותו?

תביעה משפטית בגין תאונת דרכים עם נפגעים, תדון בשאלה: באיזו סוג חבלה מדובר: האם זו חבלה של ממש, כגון: שטף דם פנימי, שבר או חבלת ראש, או שזו חבלה קלה, הכוללת כמה שריטות פשוטות ותו לא. לסיווג החבלה ישנה משמעות גדולה עבור הנהג הנאשם, כאשר רמת הפציעה משפיעה ישירות על רמת הענישה.

חשיבות היוועצות עם עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים עם חבלה של ממש

עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים עם חבלה של ממש, בדרך כלל ימליץ למנות בוחן תנועה מטעמו שיבחן את הראיות מהאירוע על פי חישובים מתמטיים שונים, ובנוסף, יבדוק עורך הדין לענייני תעבורה את חומר הראיות ואת סוג העבירות המיוחסות לנהג, לעומת הראיות שהצטברו כנגדו. יש לציין שכיוון שאין הגדרה מדויקת בחוק למושג: חבלה של ממש, הדין של הנהג הנאשם עשוי להיות חמור ממה שמגיע לו עקב סיווג מוטעה של העבירה בתיק הדן בתאונת דרכים עם חבלה של ממש.

 

עורך דין המיומן בייצוג תיקים מסוג זה, יוכל למזער את חומרת העבירה ולהפחית מהעונש, ואף לדאוג לכך שהרישיון לא ייפסל. עורך דין מצוין לענייני תעבורה, ידע לבחון את המקרה בעין מקצועית, להציג גרסה מנוסחת היטב בצורה עקבית, ולדאוג לזיכוי הנאשם או להקלה משמעותית בעונשו.

 

כיום, אין הגדרה מדויקת לחבלה של ממש, אך ניתן לראות כי בית המשפט בדרך כלל ייעזר בפסיקה. יש לציין כי החוק אכן מזכיר מכרים מסוימים בהם החבלה תוגדר כחבלה של ממש לרבות: שברים, פגיעות ראש, כריתת איברים, חתכים למיניהם ועוד. לקריאה מעמיקה, באתר.
במקרה בו נהג קיבל כתב אישום בגין גרימת חבלה של ממש, הוא צפוי לעונשים רבים ומהותיים בהגיעו לביהמ"ש לתעבורה החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל!. עו"ד תאונת דרכים מסביר כיצד עליכם להתמודד, כנסו לאתר.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן