כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית כמו המרחק של מזרח ממערב, וקבלת כתב אישום פלילי וזימון לבית הדין לתעבורה יכול להיות מאוד מאיים. אם הוגש נגדכם או נגד מישהו שיקר לכם כתב אישום – חשוב שתשמרו על קור רוח. זה נכון שכתב אישום בגין עבירת תעבורה שהפכה לתאונת דרכים יכול להוביל להרשעה וענישה חמורה, אבל פאניקה לא תעזור במקרה הזה. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים והוגש נגדכם כתב אישום, אתם חייבים לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

בסקירה הנרחבת והמפורטת שלפניכם תוכלו לקבל מידע רב על כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים. בין היתר תוכלו לקרוא במאמר על איך החוק מגדיר את העבירה, מהו טווח הענישה על העבירה, מה עושה עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ומה החשיבות שלו כשמוגש נגדכם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים ועוד.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

מעורבות בתאונת דרכים, מהות העבירה

אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים, סביר מאוד להניח שכל הראיות בשלב זה מצביעות על אשמתכם בגרימת התאונה. בעת קבלת כתב האישום ניתן לראות אילו עבירות יוחסו לכן ובהתאם לכך לאמוד את העונש אליו אתם צפויים. עבירת תנועה היא למעשה כל הפרה של כל אחד מחוקי התנועה של מדינת ישראל, החל מאי עצירה בקו עצירה ועד מעבר ברמזור אדום. חשוב לציין שאם עברתם עבירת תנועה ולא גרמתם באופן ישיר לתאונת דרכים, כנראה שלא יוגד נגדכם כתב אישום וסביר להניח שלכל היותר תקבלו דו"ח, אלא אם אותה עבירה מוגדרת כחמורה ובהתאם לכך יוגש נגדכם כתב אישום.

החוק במדינת ישראל מגדיר תאונת דרכים, שזו מהות העבירה שעברתם שבגללה מוגש נגדכם כתב אישום, כאירוע שבו מעורב לפחות כלי רכב אחד, ושכתוצאה מהאירוע נגרם נזק לרכוש, בעל חיים או בן אדם. רוב תאונות הדרכים מתרחשות כתוצאה של שילוב בין עבירת תנועה (למשל אי מתן זכות קדימה) ובין תאונת דרכים כפי שהיא מוגדרת בחוק. בהמשך נסביר את הקשר בין עבירת התנועה הספציפית שעברתם והנסיבות שהובילו אתכם לעשות אותה – לחומרת העונש שהמדינה מבקשת שתקבלו.

קבלת כתב אישום בגין תאונת דרכים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים - accidents-adv

לפני שנדון בכתב האישום הספציפי שהוגש נגדכם בגין תאונת הדרכים שהייתם מעורבים בה, נתייחס לרגע לקבלת כתב אישום באופן כללי. קודם כל חשוב שתדעו שכתב אישום לא תמיד מוגש לבית המשפט באופן אוטומטי. כאשר למשטרה יש סיבה להאמין שאדם כלשהו עבר עבירה כלשהי (למשל כתוצאה מדיווח של אזרח אחר, או תיעוד ממצלמות אבטחה שהגיעו לידי המשטרה), יחידת החקירות במשטרה תבדוק את החשד. אם יחידת החקירות תחליט להמליץ על הגשת כתב אישום, חומרי החקירה יועברו לפרקליטות או לתביעה המשטרתית. המחלקות המשפטיות יערכו בדיקה משלהן האם הראיות הקיימות לכל שבוצעה עבירה מצדיקות הגשת כתב אישום, והאם יש עניין לציבור במקרה. במהלך השלב הזה יכול להיות שגם תוזמנו לחקירה באזהרה, ונפרט על הנושא בהמשך. אם יחידת החקירות תמצא עדויות מספיקות, ואם הפרקליטות או התביעה המשטרתית יחליטו שאכן יש עניין להגיש כתב אישום, אתם תקבלו הודעה מטעם המדינה כי אתם מוגדרים כנאשמים, ויתקיים דיון בעניינכם.

הענישה לצד העבירה

דבר נוסף שחשוב שנתייחס בו לפני שנתעסק במקרה הספציפי של כתב האישום שהוגש נגדכם בגין תאונת הדרכים שהייתם מעורבים בה, הוא עיקרון הענישה לצד העבירה, או עיקרון הענישה המידתית. בתי המשפט במדינת ישראל מחויבים לעיקרון הענישה המידתית, לפיו העונש שאדם יקבל על עבירה חייב להיות לפי הטווח המוגדר בחוק, ובאופן שיהיה הגיוני ביחס לעבירה שהאדם ביצע. העיקרון הזה אמור להגן עליכם מפני הטיות משפט (שלא אמורות לקרות מלכתחילה, אבל החוק מודע לכך שגם השופטים הם בני אדם).

איך עיקרון הענישה המידתית בא לידי ביטוי בהגשת כתב אישום תאונת דרכים?

כמו שכבר אמרנו, על פי החוק במדינת ישראל תאונת דרכים מוגדרת כ-”אירוע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה”. בגלל שההגדרה הזו היא כללית מאוד, החליטו המחוקקים לפרט אותו ולקבוע בחוק פירוט של מספר מקרים נוספים המעניקים לחוק הגדרה רחבה יותר, אבל ספציפית יותר. כך באה לידי ביטוי הענישה לצד העבירה – בחוק מופיע מעין "מחירון" שקובע מה הוא העונש המקסימלי על כל סוג נזק שנגרם בתאונת דרכים (החל מפיצוי כספי ועד ריצוי של תקופת מאסר). חשוב לציין שגם אחרי שהחוק הורחב ופורט, ההגדרה נותרה בעייתית למדי מפני שהמציאות היא כמעט תמיד יותר מורכבת מהחוק. לכן בית הדין לענייני תעבורה ובית המשפט המחוזי לערעורים נאלצים להפעיל שיקול דעת לא פעם ולא פעמיים כדי לפסוק בכל מקרה בצורה ההוגנת והנכונה ביותר. התוצאה הישירה של העובדה שבית המשפט מפעיל שיקול דעת היא שבסופו של דבר כל תאונת דרכים נבחנת באופן פרטני, ולכן החשיבות של נוכחות עורך דין בדיון שיוכל להציג את העובדות באופן שיועיל ויגן עליכם היא רבה מאוד.

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים
כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

לפי החוק במדינת ישראל תאונת דרכים המתרחשת בגין ביצוע עבירת תעבורה, כאשר כתוצאה מהתאונה נפגע פיזית אדם או שנגרם נזק מהותי לרכוש. חוץ מאשר לחוויה הנפשית הקשה והמורכבת שהנהג הנאשם חווה, צפויות לו גם הרבה השלכות משפטיות סביב המעורבות שלו בתאונת הדרכים. כתב האישום בגין מעורבות בתאונת הדרכים יכול להתקבל תוך ימים ספורים מהתרחשות התאונה, אך לעיתים גם חודשים רבים לאחר שהתאונה התרחשה.

מהם שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה?

אחרי שדיברנו על דברים תיאורטיים (אבל לא פחות חשובים), נתייחס לפן הטכני של דיון בכתב האישום בעניין תאונת הדרכים. במרבית המקרים, דיון בבית המשפט לתעבורה ישב שופט אחד. הסמכויות של השופט הזה תהיינה מקבילות לסמכויות שיש לשופט היושב בבית משפט השלום (שנחשב גבוה יותר במעמד). הדיון יכלול את הצד של התביעה, שכמו שכבר אמרנו תהיה הפרקליטות או מחלקת התביעות המשטרתית, ואת הצד של ההגנה. בצד של ההגנה תמצאו את עצמכם ואת עורך הדין שלכם (במידה ושכרתם את שירותיו של אחד). אם לא תביאו איתכם עורך דין, תוכלו לייצג את עצמכם.

שלבי ההליך בביהמ"ש לתעבורה הסבר אודות השלבים
שלב ראשון – דיון באשמה

 

קודם כל כתב האישום יוקרא בפני הנאשם. המטרה של ההקראה היא להבהיר לנאשם את העברות המיוחסות לו. המדינה רוצה לוודא שהנאשם מבין מה הם המעשים המיוחסים לו בכתב האישום. בשלב הזה יכול הנאשם להודות באשמה. אם הנאדם באמת עושה את זה – אז המשפט בעצם עומד כמעט מסתיים. הנאשם מורשע בכל המיוחס לו ובית המשפט רשאי לקבוע את העונש שלו.

אולם, הנאשם גם יכול להכחיש את הקשר בינו לבין העבירות המיוחסות לו במסגרת כתב האישום. אם הנאשם מחליט לבחור בדרך ההתמודדות הזו, יורה השופט לכל אחד מהצדדים להציג את הטענות שלהם בפני בית המשפט. לאחר מכן בית המשפט יכריע האם הנאשם אשם או זכאי.

 

שלב שני – דיון בעונש

 

אם בית המדרש מחליט להרשיע את הנאשם, יתחיל שלב הטיעונים לעונש. במסגרת השלב הזה שני הצדדים יציגו את הטיעונים והראיות שלהם. הטיעונים והראיות צריכים לעסוק בהיסטוריית הנהיגה של הנאשם, נסיבות מיוחדות וכו'. כששלב הטיעונים לעונש מסתיים, בית המשפט מנפיק גזר דין בו יפורט אופי העונש של המורשע.

 

שלב שלישי – ערעור (פוטנציאלי)

 

לאחר שבית המשפט נתן את פסק הדין בנוגע לכתב האישום והעונש שיוטל על הנהג, רשאים שני הצדדים להגיש ערעור לבית משפט מערכאה גבוהה יותר – בית המשפט המחוזי. בית המשפט המחוזי לא חייב לקבל את הערעור – אבל הוא חייב לבחון אותו.

ייעוץ וליווי של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה הם דברים שכדאי מאוד לקבל, בוודאי לפני שמודים באשמה או כופרים בה, ועוד יותר אם אתם רוצים להגיש ערעור (או שהמדינה הגישה נגדכם). עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יעזור לכם להבין מה הן ההשלכות האפשריות מבחינת הענישה, ובנוסף עורך הדין יוכל ליידע אתכם לאילו זכויות אתם זכאים במסגרת ההליך. למשל, אחת הזכויות להן אתם זכאים היא הגשת בקשה לדחיית הדיון הראשון על מנת לקבל ייעוץ מעורך דין.

 

 

מה ההבדל בין תביעה של מחלקת התביעה המשטרתית ותביעה של הפרקליטות?

ההבדל בין תביעה של הפרקליטות לבין תביעה של מחלקת התביעה המשטרתית הוא שהפרקליטות תהיה מעורבת במקרים בהם התרחשה תאונת דרכים קטלנית. למשל במקרים בהם הנאשם מואשם בעבירות של הפקרה או הריגה. הפרקליטות תהיה מעורבת גם בשלב השלישי (הערעור).
תאונת דרכים כתוצאה מעבירת תנועה

מרבית כתבי אישום המוגשים בגין מעורבות בתאונת דרכים, ניתנים כאשר תאונת הדרכים נגרמה כתוצאה מכך שהנהג מואשם בכך שעבר עבירת תנועה חמורה. דוגמא לעבירות תנועה חמורות נוכל למצוא למשל חציית צומת באור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, נהיגה בשכרות (סמים/אלכוהול), נהיגה במהירות מופרזת ועוד. עוד מקרה בו סביר מאוד שיוגש כתב אישום בשל מעורבות בתאונת דרכים הוא בעת התרחשות תאונת דרכים עם נפגעים, גם אם לא התקיימה עבירת תנועה חמורה. החוק מתייחס גם לנהג עצמו שנפגע, ולכן גם אם התרחשה תאונת דרכים עצמית בגלל עבירת תנועה ברמת חומרה זו או אחרת, שלא היו מעורבים בה נפגעים נוספים מלבד הנהג – הוא יהיה צפוי לקבל כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים.

מתי צפוי הנהג לקבל כתב אישום בגין מעורבותו בתאונת דרכים?

החוק קובע כי יש שני תנאים שמצטרפים אחד לשני, בעת הגשת כתב אישום כנגד הנהג הנאשם בגין המעורבות שלו בתאונת דרכים:

  1. ראיות – על התביעה (הפרקליטות או מחלקת התביעות במשטרה) להביא הוכחות לכך שהנהג אכן ביצע את עבירת התנועה המיוחסת לו, אשר הובילה להתרחשות של תאונת הדרכים. במסגרת חובת ההוכחה הזו, תביעה וההגנה יכולות להציג לבית המשפט ראיות המוכיחות מעבר לכל ספק סביר את האשמה של הנהג והאחריות שלו לקיום התאונה. יש מגוון רחב של ראיות שניתן להציג לבית המשפט. למשל, התביעה יכולה להציג עדויות של כלל המעורבים בתאונת הדרכים, תיעוד ממצלמות רכב (הנפגע, הפוגע או מזדמן), צילומים ממצלמות אבטחה שהנמצאות באזור בו התקיימה התאונה, סימנים על הדרך עצמה אשר יכולים להעיד על השתלשלות האירועים סביב התאונה או מכות שנגרמו לרכבים אחרים.

כדי לאסוף ראיות שתוכחנה את אשמתו של הנהג הנאשם, רשויות החוק מביאות בוחן תנועה מטעם המדינה. המטרה של הבוחן היא לסקור את זירת התאונה, לקבץ ראיות, ולנפק דו"ח רשמי בו מפורטות כל הפרטים על התאונה שהוא הצליח לאסוף. בדו"ח יופיעו שמות כל הצדדים שהיו מעורבים בתאונה, הממצאים שעלו מהחקירה של הזירה, תנאי השטח בזירת התאונה ועוד מידע רב שיכול לשמש להוכחת אשמת הנהג (אולם המידע יכול לשמש גם לטובת הנהג הנאשם, ולכן חשוב לבקש עותק של הדו"ח).

  1. עניין לציבור – קודם כל, נסביר את משמעות המושג "עניין לציבור". בניגוד למה שנהוג לחשוב, משמעות המושג לא עוסקת במידת העניין שמגלה הציבור באישומים. למעשה, מדובר בניסיון לאזן בין התועלת שתצמח לחברה מהעמדה לדין, לבין הרווח או ההפסד של החברה בישראל מאי העמדה לדין. כדי להבהיר את המשמעות הנכונה של המושג, החליטה מדינת ישראל לשנות את שם המונח ל"נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדה לדין". הפרקליטות או מחלקת התביעות במשטרה צריכות להוכיח שיש "עניין לציבור" בתביעה בגין מעורבות בתאונת דרכים.

מהי הענישה בגין מעורבות בתאונת דרכים בעלת נפגעים?

כאשר בית משפט נדרש לבחון את העונש הראוי בגין אירוע שמוגדר כתאונת דרכים שהנאשם אכן נמצא בו אשם, יש קריטריונים רבים שעליו לבחון על מנת לקבוע את העונש. למשל, על בית המשפט לבחון את האם הייתה מעורבת בהתנהלות הנהג רשלנות ו/או חוסר זהירות, או מה היא חומרת הנזק שנגרם בתאונה ואפילו מהו העבר התעבורתי של הנהג הפוגע. ככלל, עבירת תעבורה שהובילה לתאונה חמורה יותר – גוררת רמת ענישה גבוהה יותר.

כתב אישום בגין חבלה של ממש כתוצאה מתאונת דרכים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים - accidents-adv

תאונת דרכים אשר נגרמה בשל עבירה אחת או יותר מהעבירות המפורטות בחוק תוביל לכתב אישום בגין חבלה של ממש כתוצאה מתאונת דרכים. למעשה, הנהג האחראי לכל עבירת תעבורה שהובילה לתאונת דרכים שנגרמו בה חבלות של ממש, צפוי לעונש מינימלי של 3 חודשי פסילת רישיון. אבל מה הן בעצם חבלות של ממש? ובכן, החוק מגדיר "חבלות של ממש" כפציעות מסוג פצעים פתוחים, שברים, ופציעות חמורות יותר. לדוגמא אם אחד הנפגעים שבר את היד, או אפילו אם נגרמה לו שריטה עמוקה במצח מהתנגשות בשמשה – החוק יגדיר את האירעו כתאונת דרכים עם חבלות של ממש.

מה המשמעות של כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים על חבלות של ממש?

כאשר מוגש נגד אדם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים שהחוק מגדיר כתאונת דרכים בה נגרמו חבלות של ממש – טווח הענישה הפוטנציאלי עולה. העונש המינימלי יהיה מספר חודשי פסילה לרישיון הנהיגה במקרים הכי קלים, ואילו העונש המקסימלי יכול להגיע למאסר בפועל.

אילו סנקציות נוספות עשויות להיות מוטלות על הנהג הנאשם בגרימת תאונת דרכים?

ישנן סנקציות רבות שבית המשפט יכול להטיל על נהג הנאשם בגרימת תאונת דרכים. בין העונשים שבית המשפט לתעבורה יכול לתת לנהג הנאשם ניתן למצוא שלילת רישיון הנהיגה, עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס כספי גבוה, תשלום פיצויים לנפגעים ואפילו מאסר בפועל. חומרת העונש נקבעת לפי גורמים רבים שהזכרנו כבר קודם, וביניהם ההיסטוריה התעבורתית של הנאשם והאם היו מעורבים נפגעים נוספים בתאונה. בגלל שיש טווח ענישה רחב מאוד לעבירות תנועה ותאונות דרכים הנגרמות בעקבות עברות תנועה – כדאי מאוד להשתמש בשירותיו של עורך דין. עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יסייע לכם לצמצם את העונש למינימום האפשרי לפי המקרה שלכם.

חקירה באזהרה לאחר התרחשות תאונת דרכים

לפני הגשת כתב אישום בגין תאונת דרכים, בדרך כלל הנהג יקבל זימון לחקירה באזהרה. בחקירה עליכם לשמור על קור רוח. אל תתוודו על מעשה שלא ביצעתם, גם אם אתם חושבים שזה יגרום לחקירה להסתיים מהר יותר. אל תשכחו שכל מה שתאמרו במסגרת חקירה באזהרה יכול לשמש נגדכם בדיון בבית המשפט, ולהיות מוגש כחלק מהעדויות בכתב אישום בשל תאונת דרכים. נסו לקבל מושג על איזה סוג של עבירה מנסה התביעה לבנות את התיק נגדכם (למשל האם מדובר בגרימת נזק או  בחבלה של ממש). בנוסף, רבים לא מודעים לכך שחקירה תחת אזהרה מצולמת בנוסף להיותה מוקלטת. גם אם החוקר יבקש מהנחקר לדבר וינסה לשכנע אותו לומר דברים שלא לפרוטוקול – הכל מוקלט ונכנס לפרוטוקול בחקירה תחת אזהרה.

עורך דין בחקירה תחת אזהרה

חקירה תחת אזהרה יכולה להיות הפעם הראשונה של רוב האוכלוסייה בהתקלות עם המשטרה. התחושה כשנחקרים סביב כתב אישום, ובוודאי כשמקבלים אותו, היא לא קלה. עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יוכל לסייע לכם להתכונן לקראת חקירה באזהרה.

עבודת עורך הדין בתיקי תאונת דרכים

עורך דין תאונות דרכים ישמע את הגרסה שלכם לתאונה שהייתם מעורבים בה, יעבור על כל הנתונים הרלוונטיים ואף יקרא את הדו"ח של בוחן התנועה שהמדינה מינתה כדי לחקור את תאונת הדרכים שהייתם מעורבים בה. לאחר שעורך הדין ישקלל את כל הנתונים הללו הוא יבנה עבורכם אסטרטגיה משפטית חכמה ומדויקת שתסייע לכם לעבור את המשבר הזה בצורה הטובה ביותר. חשוב להבהיר שכדאי מאוד שפגישת הייעוץ עם עורך הדין שלכם תיעשה עוד לפני שאתם נחקרים באזהרה במשטרה. הסיבה לכך היא שייעוץ והכוונה איכותיים על ידי עורך דין יכולים לעזור לנהג הנאשם.

דוגמא נוספת לחשיבות של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה כאשר מוגש נגדכם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים הוא בשלב השני של הדיון (שלב קביעת העונש). גם אם בית המשפט קבע שאתם אשמים בתאונת הדרכים שהוגש נגדכם כתב אישום על המעורבות בה – יש טווח רחב מאוד של עונשים שאתם יכולים לקבל. עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יודע את החוק באופן יסודי, כולל הסעיפים המפרטים את הענישה הפוטנציאלית. עורך הדין ישתמש בידע הזה כדי להבליט את הנסיבות שיסיעו לכם לקבל עונש מופחת, ואין לזלזל בכך.

טיפים לבחירה של עורך דין לענייני תעבורה מוצלח

כמו שהמלצנו פה לא פעם ולא פעמיים – אתם ככל הנראה תדרשו לשירותיו של עורך דין תעבורה במקרה בו הוגש נגדכם כתב אישום, בגין מעורבות בתאונת דרכים. בשביל לבחור עורך דין תעבורה שיעזור לכם בצורה האופטימלית בהתנהלות מול חוקרי המשטרה ובית המשפט, אנחנו נציג לכם מספר טיפים:

  • הטיפ הראשון והחשוב ביותר – עורך דין מיומן ומתורגל לעולם לא ינקוב באחוזי הצלחה מול הלקוחות שלו. אם פניתם לעורך דין שהבטיח לכם "מאה אחוזי הצלחה" – חשוב שתדעו שמדובר בטריק שנועד למשוך אתכם לשלם לו, ואין להבטחות הללו כל בסיס.
  • טיפ נוסף הוא שעורך הדין שתבחרו אם אתם עומדים מול כתב אישום בנוגע למעורבות בתאונת דרכים חייב לשלוט בדיני התעבורה על כל הפרטים שלהם.
  • עוד טיפ הוא שכדאי שעורך הדין שתבחרו יהיה עורך דין המתמחה בתחום התעבורה בלבד, ולא כחלק נוסף מהתיקים שהוא עוסק בהם. אם עורך הדין שלכם לא יהיה בקיא בתחום התעבורה בלבד – קיים סיכון שהוא לא ידע להתאים את עצמו להתנהלות הנדרשת מול בית המשפט לתעבורה.
  • טיפ אחר לגבי בחירה של עורך דין לייצוג בבית המשפט לתעבורה הוא שלפני שאתם בוחרים את עורך הדין שלכם – שוחחו איתו פנים אל פנים או בטלפון (כלומר לא במייל או בווצאפ). כך תוכלו לקבל רושם אמיתי יותר לגבי אופיו של עורך הדין.
  • טיפ אחרון לבחירת עורך דין לכתב אישום בגין עבירת תנועה הוא שכדאי לכם לבצע בדיקה של העבר של עורך הדין (למשל כמות התיקים שהוא עסק בהם, תוצאות המשפטים שבהם הוא ייצג צד ועוד).

אם הייתי מעורב בתאונת דרכים והיא הייתה קלה וללא חבלות – האם עדיין יוגש כתב אישום ?

אם השאלה שלכם עוסקת בתאונת דרכים שלא נגרמו בה נזקים לגוף של אף אחד מהמעורבים – התשובה היא שלא יעשו צעדים לקידום הליך פלילי כנגד הנהג הפוגע, ולא יוגש כתב אישום תאונת דרכים, יחד עם זאת אין זה נכון לגבי כל המקרים. יש לציין שאם אין נזק גוף וכן מדובר בתאונת דרכים – הרי שיש נזקי רכוש. כדי לקבל פיצוי על נזקי רכוש יש הליך משפטי אחר. מה שצריך לעשות כדי לדרוש פיצוי על נזק גוף שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים הוא להגיש תביעת נזיקין באמצעות חברת הביטוח.

מעורבים בתאונת דרכים? לסיכום

לפני שניגש לסיכום, חשוב לנו להדגיש שכל האמור בטקסט לעיל לא מהווה ואף לא מנסה להוות תחליף לייעוץ משפטי מקצועי. בנוסף, כל המידע המצוי בסקירה המובאת לפניכם משמש כמידע כללי בלבד, ואין בכל מהדברים האמורים בסקירה להחליף מידע הניתן על ידי גורם מקצועי מוסמך.

וכעת לסיכום עצמו, כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים מכל סוג שהוא יכול להיות מלחיץ מאוד. תאונות דרכים קורות כל הזמן, והן יכולות לגרום לאזרח תמים ושומר חוק להיפגש עם הצד הקשה והלא נעים של החוק. לכן הדבר הראשון שנהג שהיה בצד הפוגע צריך לעשות אחרי התאונה הוא ליצור קשר עם עורך דין תעבורה על מנת לקבל ייעוץ וליווי. עוד חשוב לציין את העובדה שההיסטוריה התעבורתית של הנהג, הקביעה האם מדובר בנהיגה רשלנית או בתאונה שהתרחשה מכורח הנסיבות, מידת והיקף הנזק שנגרם בעקבות התאונה –  כל אלו יכולים להשפיע על עונש שיקבע בית המשפט לנהג שהוגדר כאשם.

 

טווח הענישה בבית משפט לתעבורה הינו רחב, החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל בהתאם לממצאי התאונה למשל: האם נגרמו חבלות של ממש, מה היו תוצאות התאונה ועוד. לעוד בנושא, במאמר המלא.
בעת התרחשות תאונת דרכים(בד"כ עם נפגעים) תזמין משטרת ישראל לחקירה את כלל המעורבים בתאונה. אם קיימות נגדכם ראיות אשר עשויות להצביע על אשמתכם בגרימת התאונה, אתם צפויים לקבל כתב אישום. כל מה שחשוב לדעת, במאמר.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן