תאונת דרכים עקב שימוש בטלפון נייד בנהיגה

הטלפון הנייד הפך להיות מסיח הדעת הכי גדול שלנו במהלך היומיום. הסחת הדעת הזו לא פסחה גם בזמני הנהיגה. ניתן לראות כי אחוז ניכר מקרב תאונות הדרכים נובעות כתוצאה משימוש בטלפון הנייד. עם השנים הענישה על שימוש בטלפון הלכה והחמירה, וכיום העונשים על שימוש בטלפון בזמן נהיגה וכמובן על תאונה בעת שימוש בטלפון הוחמרו מאוד.

במאמר זה נדון על השלכותיה של עבירת שימוש בטלפון נייד בנהיגה, וכיצד המכשיר הנ"ל מהווה עבורנו סיכון ממשי למעורבות בתאונת דרכים.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

עבירת טלפון נייד – האיסור להחזקת טלפון בזמן נהיגה

בזמן הנהיגה, נהג הרכב מחויב לאחוז את ההגה בשתי ידיו. הסרתה של אחת הידיים מותרת אך ורק לצורך תפעול הרכב כגון העברת הילוך וכיוצא בזה. לאור זאת כמובן שאחיזת הטלפון בזמן נהיגה מהווה עבירה על החוק הזה.

אמנם, יש שניסו לטעון שביצוע שיחת טלפון ללא החזקת המכשיר תהיה מותרת אולם בית המשפט דחה את הטענה. השימוש בטלפון אסור גם אם שתי ידיו של הנהג אוחזות בהגה של הרכב. אמנם, ישנם דרכים שבהם ניתן לבצע שיחות טלפון ועליהם תקראו בהמשך.

חשוב לציין שנהג שביצע תאונת דרכים בשל שימוש בטלפון הנייד צפוי לעונש כבד כיון שהדבר מטיל עליו את אשמה באופן מידי. השימוש בטלפון הוא גורם שמסיח את הדעת וקרוב לוודאי שהוא הגורם המרכזי לתאונה.

הגדרת עבירת שימוש בטלפון נייד בנהיגה

החוק קובע שאין לעשות אף שימוש בטלפון בזמן תנועה. שימוש בטלפון כולל מענה לשיחה, שליחת הודעה, צפייה בסרטונים וכיוצא בזה. לכלל הזה אין יוצאים מן הכלל ואין חריגים, כל שימוש בטלפון בזמן שהרכב בתנועה הוא אסור. חשוב שתבינו שעצם האחיזה בטלפון היא אסורה, גם בלי ביצוע של פעולה מסוימת, אז פשוט הימנעו ממנה.

הניחו את הטלפון במקום שבו הוא לא יסיח את דעתם שכן אתם עלולים ברגע של חוסר תשומת לב לשלוח אליו יד ואם שוטר ייראה אתכם אתם תספגו קנס על אף שאפילו לא הסתכלתם במסך של המכשיר.

מה מוגדר 'רכב בתנועה'?

לשון החוק מגדירה את עבירת הטלפון נייד ביחס לשימוש בטלפון כאשר הרכב בתנועה. כמובן שהדבר העלה את התהיות לגבי מצב של פקק מתמשך או עצירה ברמזור. יש לדעת שכיון שלשון החוק אינה חד משמעית היא נתונה לפרשנותם החופשית, הן של המשטרה והן של בתי המשפט.

בדיון בבית משפט ישנם שופטים שזיכו נאשמים רק בשל העובדה שהשימוש בטלפון נעשה כאשר הם עצרו ברמזור ולפיכך הם לא עמדו בהגדרה של 'רכב בתנועה'. עם זאת חשוב לזכור שהעובדה שלשון החוק אינה חד משמעית יכולה גם לבוא לרעתכם, והכי טוב לא להגיע לזה בכלל.

תאונת דרכים עקב שימוש בטלפון נייד בנהיגה
תאונת דרכים עקב שימוש בטלפון נייד בנהיגה

מה השימוש המותר בטלפון בזמן נהיגה?

החוק בישראל מקבל את העובדה שאיסור מוחלט על דיבור בטלפון בנהיגה הוא בבחינה של גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, ועל כן הותר השימוש בדיבורית בעת נהיגה. הדיבורית יכולה להיות באמצעות מערכת המולטימדיה של הרכב או באמצעות הרמקול של הטלפון עצמו. חשוב לציין שגם בעת שימוש בדיבורית הטלפון חייב להיות מונח בצורה בטוחה על מתקן המיועד לכך, ללא צורך בתמיכה על ידי הנהג.

בית המשפט פסק ששימוש באוזנייה אחת גם הוא מותר, אך אין לעשות שימוש בשתי אוזניות כיון שהדבר גורם להסחת דעת משמעותית מהנעשה סביבכם בכביש. עם זאת, במקרה של תאונה ייתכן ויוכח שלדיבורית הייתה השפעה בכך שהסיחה את הדעת והדבר יכול להוביל באופן ישיר להחמרת ענישה. הדיבורית אינה מסירה את האחריות של הנהג להיות מודע כל הזמן לסביבת הנהיגה שלו.

מה הדין של התקני מדיה שמותקנים ברכב בזמן נהיגה?

ברכבים רבים יש מסך בנמצא לנגד עיניו של הנהג. הדבר היחיד שמותר לכם לראות במסך הזה הוא תצוגה של יישומי ניווט. הקרנה של מדיה אחרת, לרבות סרטוני וידאו תוביל לענישה באופן מידי. הדבר אמור במיוחד עבור מי ששומעים מוזיקה דרך יישומים שבהם יש סרטונים, כיון שהדבר יכול להוביל לענישה על אף שהמטרה הייתה שמיעת מוזיקה בלבד. ההמלצה הטובה ביותר היא לנתק כל אפשרות לצפייה במדיה בזמן נהיגה. הדבר יימנע מכם הסתבכות מיותרת גם במקרים שבהם אתם לא באמת אשמים.

מהי הענישה בגין עבירת שימוש בטלפון בזמן נהיגה?

נהג שנתפס בעת שימוש בנייד צפוי לקנס מידי של 1000 ₪ וירשמו לרעתו 8 נקודות. עם זאת, לזכותו של הנהג הנתפס עומדת הזכות להישפט. חשוב לדעת שהליכה למשפט מהווה סיכון לא מבוטל. אם המשטרה תצליח להוכיח את אשמתכם השופט יוכל להחמיר את העונש עוד יותר ואף לשלול את רישיונכם לזמן מה.

תאונת דרכים עקב שימוש בטלפון נייד בנהיגה - accidents-adv

במקרה של תאונת דרכים כשימוש בטלפון נייד בנהיגה העונשים יכולים להיות חמורים אף יותר והם יקבעו לפי התוצאות בפועל של התאונה. השימוש בטלפון מהווה עבירה, ולתאונת דרכים המתבצעת מתוך עבירת תנועה יש משמעות חמורה ביותר. מנגד, אם אתם בטוחים בחפותכם מסיבה כלשהי ואתם מניחים שתוכלו לשכנע את השופט שכך הם פני הדברים, ייתכן שמשפט הוא הצעד הנכון עבורכם. דרשו מהשוטר לא לקבל דו"ח אלא לקבל הפנייה לדיון בבית המשפט.

השוטר מחויב לאפשר לכם לבחור באופציה הזו שתוביל לקביעת דיון בעניינכם בבית המשפט בזמן של עד 90 יום מהיום שבו נתפסתם. במקרה כזה התייעצות עם עורך דין לענייני תעבורה היא הצעד הנכון עבורכם, שיאפשר לכם להבין מה האפשרות העדיפה מבחינתכם.

מה ההנחיות במקרה שבו שוטר תפס אותי עם הטלפון?

אם שוטר תפס אתכם בעת שימוש בנייד, או שהוא מאשים אתכם בשימוש בנייד, הדבר החשוב ביותר הוא לא להביע התנצלות ולא לבקש ויתור. בקשות אלו עלולות להתפרש כהודאה באשמה מה שלא יאפשר לכם לדרוש זיכוי בבית המשפט אם תפנו להליך משפטי.

כבדו את השוטר, התייחסו אליו בכבוד ובקשו ממנו במקום לקבל דו"ח להישפט בבית המשפט. שם תוכלו לשטוח את טענותיכם בצורה מסודרת ואם הצדק עמכם תוכלו לצאת בלי עונש כלל. כאמור, אם בית המשפט לא ישוכנע בחפותכם אתם עלולים לספוג עונש כבד יותר.

להליך משפטי יש להתכונן בצורה הראויה כדי להגביר את הסיכוי שלכם לצאת שידכם על העליונה. אח תגיעו לבית המשפט עם הטיעונים שאמרתם לשוטר כיון שהשופט כנראה לא ישתכנע מהם. בהמשך תקבלו הנחיות מה הצעדים הנדרשים אם אתם הולכים לקראת הליך משפטי.

מה הסיכוי להצלחה בהליך משפטי במקרה של שימוש בנייד בזמן נהיגה?

כדי להצליח לזכות בהליך משפטי במקרה של שימוש בטלפון נייד אתם צריכים להראות שבידי התביעה אין הוכחה חד משמעית לאשמתכם. תמונה או עדות של שוטר שראה אתכם מקרוב עושים שימוש בטלפון, לא תותיר לבית המשפט ברירה אלא להאשים אתכם. רק במקרה שבו אתם יכולים לערער על עצם האשמה מאפשרת לכם לטעון בבית המשפט שאתם חפים מפשע. שימו לב, לאור העובדה כי דיני התעבורה הינם מסובכים ומסועפים, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן ולא להתייצב בבית המשפט לבדכם.

מה הנתונים שמאפשרים לערער על האשמה בעבירת טלפון נייד?

כדי לערער על אמינות התביעה עליכם לאסוף כבר בזירת ההתרחשות ממצאים שיוכלו לבוא לטובתכם:

  1. המיקום שבו השוטר עמד: לעיתים, המיקום שבו עמד השוטר ביחס למיקום של הרכב שלכם לא מאפשר לו לדעת בצורה וודאית שאכן עשיתם שימוש אסור בנייד. נקודת המבט של השוטר צריכה להיות בזווית מסוימת ובגובה מסוים כדי שהוא יוכל להיות בטוח שאכן הוא ראה לנכון את הסיטואציה.
  2. רמת הוודאות של השוטר: השוטר צריך להיות בטוח שאכן ביצעתם פעולה אסורה בטלפון הנייד. לעיתים, במיוחד כאשר הראייה נעשית באופן בלתי ישיר, השוטר עלול לדמות דברים שלא התרחשו בפועל. בכל מקרה כזה תוכלו לערער ולטעון שהשוטר טעה בהערכת המציאות.
  3. האם החפץ שאחזתם אכן היה הנייד: לעיתים נפלו חפצים מסוימים ברכב, ואולי בכלל הרמתם את בקבוק המים שלכם לשתות. שוטרים פעמים רבות ירוצו ישר להאשים אתכם בעבירה של שימוש בטלפון נייד לאור הענישה הכבדה שמתלווה אליה, ולכן התעקשו להוכיח מה החפץ שאותו באמת אחזתם.
  4. האם הרכב באמת היה בתנועה: אפשרות נוספת שמאפשרת לכם לערער על האשמה היא לטעון שהרכב כלל לא היה בתנועה. כאמור, לשונו של החוק איננה חד משמעית ולעיתים בית המשפט יוכל לזכות אתכם אם תוכיחו שהרכב לא היה בתנועה בזמן שבו השוטר תיעד אתכם עושים שימוש בנייד. כאמור, לעיתים גם אז בית המשפט ירשיע אתכם, אבל הדבר נתון לשיקול דעתו של השופט.

האם כדאי לקחת עורך דין לייצוג בבית משפט במקרה של האשמה בשימוש בטלפון בזמן נהיגה?

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הוא עבירה שכיחה שנהגים רבים מוצאים את עצמם מואשמים בה. הטלפון נייד הוא גורם מרכזי בגרימת תאונות דרכים בשל הסחת הדעת הנלווית לשימוש בו. שימוש בטלפון נייד בזמן תנועת הרכב אסור באופן מוחלט וכל חריגה מהכלל הזה עלולה להוביל לעונש הכולל קנס ורישום נקודות. עם זאת, ישנם מקרים שבהם האשמה לא עומדת ברף ההוכחה הנדרש ואז תוכלו לפנות לבית המשפט לשטוח את טענותיכם ולנסות לשכנע אותו שאינכם אשמים. ייצוג על ידי עורך דין תעבורה ואיסוף נכון של ממצאים יוכל להגביר את הסיכוי שלכם לזכייה בדין.

כמו בכל עניין הנוגע לדיני תעבורה, שימוש בעורך דין מעלה באופן ניכר את הסיכוי שלכם לזכות בדין. דיני תעבורה הינם ענף מורכב של תורת המשפט וההבנה בהם דורשת התמחות בפני עצמה. עורך דין טוב בעל ניסיון יזהה מראש מה קו ההגנה שכדאי לצעוד בו כדי לזכות אתכם, ויוכל למצוא את העובדות הרעועות אצל התביעה.

עבירות של שימוש בטלפון נייד נפוצות מאוד, ועורך דין בעל ניסיון יידע בסבירות גבוהה איך לנהל גם את התיק שלכם בצורה הנכונה. כל שעליכם לעשות הוא רק לברר על עורך דין טוב בעל ניסיון, והסיכוי שלכם לצלוח את ההליך יעלה בצורה משמעותית.

איך להימנע ממעורבות בתאונות דרכים? קבלו מספר טיפים בנושא

ההמלצה הכי טובה שלנו היא פשוט לא להתעסק עם הטלפון בזמן הנהיגה. הסיבה הראשונה היא שזה מסוכן מאוד, גם לכם וגם לשאר המשתמשים בדרך. הטלפון מסיח את דעתכם וגורם לכם לא להיות מרוכזים בנהיגה אלא בו. הדבר נכון בין אם מדובר בשיחה קצרה, מבט חטוף למסך או כמובן שליחה של מסרון.

תאונת דרכים עקב שימוש בטלפון נייד בנהיגה - accidents-adv

עוד בלי  שהגענו לדבר על ההיבט הפלילי, הימנעו מכל שימוש בטלפון במהלך נהיגה, הדבר מהווה סיכון ישיר לחיי אדם. יחד עם זאת, לשימוש בטלפון הנייד ישנו היבט פלילי חמור. שימוש בטלפון נייד מוביל באופן ישיר לקנס כספי גבוה וצבירת נקודות. אם התרחשה תאונה בעת שימוש בטלפון הנייד, הנהג שעשה שימוש בטלפון יורשע בגרימת התאונה בסבירות גבוהה בהחלט. לאור האמור, העצה הטובה ביותר שיש לנו לתת לכם, היא פשוט לא להתעסק עם הטלפון בזמן נהיגה. הקפדה על העצה הזו תהפוך את כל העצות הבאות למיותרות.

 

בהתאם לנקבע בחוק, מותר לדבר במכשיר הנייד במהלך הנהיגה באמצעות דיבורית מובנית ברכב, או ברמקול הנייד בהיותו מונח על מתקן המיועד לכך. במקרים אלו, הסיכוי להתרחשות התאונה נמוך מכיוון שאינכם נדרשים להתעסק במכשיר עצמו אלא אך ורק בנהיגה. לקריאה אודות הענישה, במאמר המלא.
בחלוף השנים, כמעט ולכל רכב אשר נמצא על הכביש מותקנת מערכת מולטימדיה כזאת או אחרת, בהתאם לכך חשוב לדעת מה נאמר בחוק: חל איסור מוחלט לראות סרטונים / קליפים / תמונות או כל דבר שאינו נוגע למערכת הניווט. כל פעולה אחרת תעמיד לחובתכם דו"ח עם קנס כספי ונקודות ואף עשויה לחשוף אותכם למעורבות בתאונת דרכים. לעוד בנושא, בקרו באתר.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן