תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

השירות הצבאי הוא פרק משמעותי בחייו של אזרח במדינת ישראל. לעיתים, במהלך השירות עלולות להתרחש תאונות דרכים, שבעקבותיהן עלול הנהג למצוא את עצמו בהליך משפטי. להליך משפטי בגין עבירות תעבורה יכולה להיות השלכות משמעותיות על הנהג העומד לדין, גם לאחר תום שירותו הצבאי.

במאמר זה, נציג לכם את כלל ההשלכות האפשריות ואף נעניק לכם מידע שיעזור לכם בהתמודדות מול ההליך המשפטי הצפוי לכם.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

חיילים רבים במהלך שירותם הצבאי מבלים שעות רבות בכבישים. בין אם מדובר בנסיעות מטעם הצבא, ובין אם בנסיעות לצרכים אישיים, תאונת דרכים היא אירוע שכיח. הנהג שמואשם בתאונה הוא חייל, ההליך המתנהל נגדו שונה מאשר הליך כנגד נהג אזרחי. לאור זאת, ישנה חשיבות רבה להבין את ההבדלים בין המערכות השונות וכיצד ניתן להתכונן להליך משפטי בגין עבירת תעבורה במסגרת הצבא. חלק מהפרטים אינם מוכרים למי שאינו בקיא בתחום ואי ההכרה שלהם יכולה לפגוע בתוצאות ההליך. כאן תקבלו תשובות לכל השאלות החשובות שיכולות לעלות לכם אם עברתם תאונת דרכים במסגרת השירות הצבאי.

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים במהלך השירות הצבאי, הדבר החשוב ביותר הוא להתנהל בצורה מחושבת. אל תבצעו החלטות פזיזות שכן הן עלולות לעלות לכם ביוקר. התייעצו עם אנשי מקצוע על מנת שההליך שלכם יסתיים בצורה הטובה ביותר מבחינתכם. הבאנו לכם כמה פרטים שחשוב מאוד שתכירו, ויכולים לסייע לכם בצורה משמעותית.

הגדרת תאונת דרכים במהלך שירות צבאי?

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

ראשית, ניתן לחלק את סוגי תאונות הדרכים שעלולות להתרחש במהלך שירות צבאי לכמה סוגים:

  1. תאונות שבהן הנהג ביצע את התאונה ברכב צבאי.
  2. תאונה בתוך שטח צבאי כגון בסיס או שטח אימונים.
  3. תאונות שבהן הנהג היה ברכבו הפרטי במסגרת השירות הצבאי.
  4. תאונות שאינן קשורות לשירות הצבאי אך אירעו בעת שהנהג היה בשירות.

תאונת דרכים במסגרת השירות הצבאי שבה אנו עוסקים היא תאונה שבה ההליך נגד הנהג יתנהל במסגרת המערכת המשפטית הצבאית. המקרים הללו כוללים את המקרה שבו הנהג ביצע את התאונה ברכב צבאי או שהתאונה בוצעה בשטח צבאי.

גם רכב שאינו רכב צבאי אך נשכר לצרכי הצבא נחשב לעניין הזה כרכב צבאי והנוהג בו עלול למצוא את עצמו עומד לדין במסגרת הצבאית. אזרחים עובדי צה"ל שנהגו ברכב צבאי או בשטח צבאי גם הם יכולים להישפט במסגרת הדין הצבאי.

במקרים אחרים שבהם העבירה בוצעה ברכב פרטי במסגרת שאינה צבאית, התיק יטופל ע"י המשטרה האזרחית, גם אם מדובר בחייל. עם זאת, הדין ידווח ליחידה שבה החייל משרת והוא עלול למצוא את עצמו עומד לדין משמעתי במסגרת היחידה שלו, ללא קשר לתוצאות הדין האזרחי. חשוב לציין שהדין הצבאי במקרה הזה הוא משמעתי בלבד, והוא לא יבוצע בערכאות השיפוט הצבאיות. חייל משוחרר יכול למצוא את עצמו עומד לדין במערכת הצבאית אם העבירה בוצעה במסגרת השירות ולא עברו 180 יום ממועד השחרור שלו. אז גם אם השתחררתם מהצבא, אתם עדיין יכולים למצוא את עצמיכם נידונים בערכאה צבאית.

על מי מוטל נטל האשמה בגין התרחשות תאונת דרכים בצבא?

בעניין נטל האשמה של התאונה, הדין הצבאי דומה לדין האזרחי. הכלים שבהם המשטרה הצבאית פועלת כדי לקבוע את האשם ולהגיש נגדו כתב אישום דומים לאלו שבהן פועלת המערכת הצבאית. לאור העובדה הזו חשוב מאוד לתעד כל ממצא מהזירה שיכול לעזור לכם להוכיח את החפות שלכם. במהלך המשפט יכולות להיות לראיות הללו משמעות רבה.

יחד עם זאת, הצבא לעיתים מחמיר יותר מהמערכת האזרחית בעניין של הטלת אשמה על הנהג. אם הנהג שביצע את התאונה עבר על תקנות פנימיות של חוקי התעבורה הצבאיים, אף שבדין האזרחי המעשה שהוא ביצע לא נחשב עבירה, בדין הצבאי הוא עלול למצוא את עצמו נחשב כאשם, על כל המשתמע מכך.

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי
תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

מהן העבירות שבגינן תהיה עמידה לדין צבאי?

חשוב לציין שלא כל עבירת תנועה גוררת עמידה לדין במסגרת הצבאית. העבירות הנפוצות שבהן הנהג יעמוד לדין בערכאה צבאית הן:

  1. תמרור עצור – נהג שלא ציית לתמרור עצור.
  2. רמזור אדום – נהג שלא ציית לרמזור ועבר ברמזור אדום.
  3. טלפון נייד – שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה.
  4. מהירות – נהיגה במהירות הגבוהה ב20 קמ"ש מהמהירות המותרת באותו מקום.
  5. נהיגה בשכרות – נהיגה תחת השפעת אלכוהול בשיעור הגבוה מהמותר בחוק.
  6. סמים – נהג שנתפס נוהג תחת השפעת סמים.
  7. מעורבות בתאונה – נהג שהיה מעורב בתאונה שבה נגרם נזק כספי מעל ערך מסוים או שנגרמה פגיעה בנפש.

בכל אחת מהעבירות הללו, וכמובן בעבירות נוספות רבות, הנהג האשם יימצא את עצמו בסבירות גבוהה עומד לדין בבית משפט צבאי.

מה ההבדל בין תאונת דרכים שבוצעה בשירות צבאי לבין תאונה באזרחות?

ראשית כל יש לציין שכל כללי התעבורה שחלים על אזרחים חלים באותו מידה גם על חיילים. עם זאת, לצבא יש כללים נוספים שבהם הוא מחמיר על החיילים יותר מאשר המערכת האזרחית. עבירה על כללים אלו יכולה לגרור דין משמעתי בתוך היחידה שבה החייל משרת אך לא תיגרר בדרך כלל לחקירה של המשטרה הצבאית ולהליך משפטי, אם לא אירע נזק חמור במהלך התאונה. לעיתים עבירות תנועה שבדין האזרחי מקבלות יחס זניח, ואילו כאשר הן מבוצעות במסגרת הצבא עלולות לקבל יחס מחמיר הרבה יותר. יתרה מזו, במערכת הצבאית ישנה התחשבות רבה בעברו של הנהג, למשל במקרה בו החייל הנאשם הינו בעל עבר תעבורתי בעייתי הוא עלול למצוא את עצמו עם עונש חמור על עבירות שנחשבות זוטרות באופן יחסי. מערכת המשפט הצבאית יכולה לעיתים להחמיר על משרתי הצבא במהלך דין תעבורתי בצורה שתהיה קשה יותר מאשר הליך מקביל בבית הדין לתעבורה האזרחי. הדבר נובע מכך שהמערכת מצפה מחיילים לנהוג בזהירות יתירה, דבר שגורר ענישות חמורות יותר במקרים של עבירות תנועה.

התייחסותה של המערכת הצבאית בעניין עבירות תנועה 

ישנן עבירות שבדין האזרחי מסתיימות בקנס ונקודות, ואילו במערכת הצבאית יכולות להגיע גם לכדי שלילה. הנה כמה דוגמאות לעונשים שבהם המערכת הצבאית מחמירה מעבר למערכת האזרחית בצורה ניכרת:

  • שימוש בנייד – העונש על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הוא קנס על סך של 1000 שקלים ורישום של נקודות. לעומת זאת, בבית דין צבאי העונש עשוי להגיע במקרים רבים לכדי שלילה של רישיון הנהיגה של הנהג, קנס גבוה ואפילו ריתוק. אם מדובר בנהג שעברו התעבורתי לא נקי הוא עלול למצוא את עצמו יושב מאחורי סורג ובריח.
  • נהיגה במהירות מופרזת – בחוק האזרחי, נהיגה במהירות מופרזת מובילה בדרך כלל לקנס ורישום נקודות, והדבר תלוי ברמת החריגה מהמהירות המותרת. לעומת זאת, בדין הצבאי העונש עשוי להיות חמור אף יותר ולהגיע בקלות רבה לכדי שלילת רישיונו של הנאשם.
  • נהיגה בשכרות – נהג שייתפס נוהג בשכרות במסגרת אזרחית ימצא את עצמו עם קנס ניכר ולעיתים אף רישיונו יישלל לתקופה ממושכת. לעומת זאת, במסגרת הצבאית נהג שייתפס נוהג בשכרות בסבירות גבוהה יכול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח, שכן המערכת הצבאית מתייחסת בחומרה רבה לעבירה של נהיגה בשכרות.

האם יכולה להיות השפעה לתאונה שבוצעה במהלך שירות צבאי על הרישיון האזרחי?

כן. לעונש המוטל בבית הדין צבאי יש השפעה על הרישיון האזרחי. למערכת הצבאית ניתנת כמובן הסמכות לשלול את רישיונו של הנידון, והיא אף רשאית לרשום נקודות לחובתו של הנהג הנאשם. כמובן שמערכת הצבאית יכולה להטיל עונש שיהיה תקף רק בתוך הצבא כגון פסילת הרישיון הצבאי, אך הדבר יהיה בעיקר במקרים שבהם חומרת העבירה שבוצעה לא גבוהה.

האם ניתן להיעזר בעו"ד תעבורה במהלך משפט תעבורה צבאי?

תאונת דרכים במהלך שירות צבאי

חייל שמוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת תעבורה יכול לעשות שימוש בסניגור צבאי. עם זאת, לעיתים הסניגור הצבאי עלול להיות חסר את הניסיון המספיק כדי להוציא את הנהג עם פסק דין שיבוא לקראתו. לחייל ניתנת אפשרות לעשות שימוש גם בעורך דין תעבורה אזרחי. לשימוש בעורך דין תעבורה אזרחי יש שני יתרונות שחשוב מאוד להכיר:

  1. ניסיון – דיני תעבורה מהווים ענף מורכב מאוד בתורת המשפט. לא כל עורך דין מומחה בתחום, וגם אם אתם מכירים עורך דין מנוסה, דיני תעבורה הם תחום שדורש מומחיות וידע רב. קשה להניח שלסניגור צבאי שבדרך כלל יהיה צעיר יחסית יהיה את הניסיון הרב של עורך דין תעבורה שזהו תחום עיסוקו הבלעדי.
  2. ניגוד עניינים – הסניגוריה הצבאית היא חלק ממערכת המשפט הצבאית. היא אמנם נפרדת מהפרקליטות הצבאית אך בסופו של דבר שני הגופים נמצאים תחת הצבא. לעיתים הסניגור עלול למצוא את עצמו במצב של ניגוד עניינים, ואתם לא רוצים למצוא את עצמיכם מיוצגים על ידי עורך דין כזה. עורך דין פרטי יהיה נאמן לכם, ורק לכם.

מה תפקידו של עורך דין תעבורה בתיקי תאונות דרכים בצבא?

בדיוק כמו במשפט אזרחי, ישנה חשיבות רבה לשימוש בעורך דין במהלך ההליך המשפטי. כמו שהבנתם, מומלץ מאוד לעשות שימוש בעורך דין אזרחי לניהול ההליך המשפטי הצבאי. אל תתפתו לבחור בעורך דין שעזר לחבר שלכם במשפט אזרחי, או לעורך דין עם אתר אינטרנט מפואר. המערכת הצבאית שונה מהמערכת המשפטית ועליכם לברר היטב מי עורך הדין שאמור לייצג אתכם בדיון. בדיקה מעמיקה תעזור לכם להגיע לעורך דין שהוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר להוציא אתכם בצורה טובה מההליך. כאשר מדובר במשפט תעבורה צבאי ישנם מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת:

  1. עורך דין תעבורה – כאשר אתם בוחרים עורך דין, בחרו בעורך דין עם התמחות בתחום התעבורה, כדי להגביר את הסיכוי שעורך הדין שלכם יצליח להתמודד מול טענות התביעה. כפי שהבנתם, דיני תעבורה אינם עוד תחום כל עורך דין מבין בו. בחרו עורך דין שמומחה בתחום התעבורה ובעל הצלחות בתחום.
  2. עורך דין שמכיר את המערכת הצבאית – עורכי דין רבים ומנוסים לא התעסקו מעולם במשפט שבוצע בערכאות צבאיות. להיכרות עם המערכת המשפטית הצבאית ישנה חשיבות רבה שכן המערכת הזו לעיתים פעולת בצורה שונה מהמערכת האזרחית. לאור זאת, חשוב לבחור בעורך דין שיוכל לייצג אתכם נאמנה מול המערכת הצבאית.
  3. מישהו שאתם סומכים עליו – עורך הדין שלכם הוא מי שמייצג אתכם בבית המשפט. בחרו בעורך דין שאתם סומכים עליו ומרגישים תחושת ביטחון כאשר הוא מייצג אתכם. עורך דין כזה יימנע מכם לעשות טעויות במהלך ההליך, טעויות שעלולות לגבות מכם מחיר כבד.

מהן הסמכויות של בתי הדין הצבאיים לתעבורה?

הסמכות של בתי הדין הצבאיים תעבורה רחבה ביותר. ניתנת להם הסמכות להטיל עונשים החל מקנסות קלים, ועד לקנסות כבדים ואפילו מאסר בפועל. כמובן שגם שלילת רישיון וצבירת נקודות הם כלים שעומדים לרשות הערכאות הצבאיות.

תאונת דרכים במהלך השירות הצבאי, מסקנות

תאונת דרכים במסגרת הצבא יכולה לגרור הליך משפטי מורכב. העונשים הצבאיים יכולים להיות מחמירים באופן ניכר מהדין האזרחי, והם מרחיבים את תחומי אחריותו של הנהג בצורה ניכרת. הדין הצבאי נותן משמעות רבה לעברו של הנהג האשם בבואו לקבוע את העונש. לבתי הדין הצבאיים ישנה סמכות מרחיקת לכת ובכוחם לקבוע עונשים חמורים, לרבות עונשי מאסר. לאור זאת, במקרה שבו אתם עומדים לדין תעבורה במסגרת הצבאית ישנה חשיבות רבה לשימוש בעורך דין תעבורה, הבקי הן בסדרי הדין הצבאי והן בדיני התעבורה לפרטיהם. שימוש בעורך הדין הנכון יגביר את הסיכוי שלכם לצאת מהדיון כאשר ידכם על העליונה.

בוודאי, למערכת המשפט הצבאית סמכות לשלול לנהג הנאשם את רישיונו הצבאי ואף את רישיונו האזרחי! בנוסף, הינם רשאים להטיל עונשים נוספים כדוגמת קנס כספי ועוד. לעוד מידע בנושא, כנסו לאתר.
הינך רשאי להיעזר בשירותיו של עורך דין אזרחי בכדי שיסייע לך במשפט הצבאי. טרם שכירת שירותיו, בדקו האם לעורך הדין הנוכחי קיים ניסיון בהתמודדות מול הערכאות הצבאיות, לנתון זה חשיבות רבה על התנהלות המשפט בעניינכם.
דוגמאות לתיקי תאונות דרכים בהם סייענו

 מייל אישי: [email protected]

 מייל אישי: [email protected]

עוד בנושא

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת דרכים מה עושים

במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתנקטו במספר פעולות מהותיות בזירת התאונה. במאמר זה תוכלו למצוא מספר פרטים חשובים ושימושיים שיוכלו לשמש אתכם במקרה

תאונת דרכים עצמית

מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות דרכים אשר מתוכן גם תאונת דרכים עצמית. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים את ההבדלים בין

תאונת קורקינט חשמלי (גלגינוע)

הכלי "הקומפקטי" והזריז הזה המכונה בעברית גלגינוע, או בשפה מדוברת: קורקינט חשמלי, צבר תאוצה, והיום אנו רואים רבים שרוכשים את כלי הרכב דו-הגלגלי הזה, למטרות

תאונת אופניים

רוכבי אופניים ביום יום הם משהו שהולך ומשתלט לנו על שדה הראייה, רבים בוחרים לרכב על אופניים בגלל החיסכון הגדול בדלק, בשל הפעילות הספורטיבית וכן,

בוחן תנועה בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קשה, סביר להניח שנתקלתם בבוחן התנועה בזירת התאונה. חשוב שתבינו את המשמעות הרבה שיש למסקנותיו של בוחן התנועה שכן עלולות

תאונת דרכים הולך רגל

תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל מסתיימות בדרך כלל בפגיעות ובפציעות חמורות עד לגרימת מוות, כאשר הסיבה לכך הינה הגיונית, שהרי יחסי הכוחות אינם שווים

עונש מאסר בפועל בתאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בתאונה שבה יש נפגעים, ברכוש וכמובן בנפש.

גרם מוות ברשלנות בתאונת דרכים

עבירות ההמתה הינן העבירות החמורות ביותר בחוק, זאת בהתחשב בכך שהחוק מתייחס לקדושת החיים כערך עליון, ומעוניין למנוע מקרי מוות ככל שניתן. כדי למגר את

אי השארת פרטים בתאונה עם נפגעים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? אחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא החלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. אי החלפת פרטים עלול להוביל אתכם לעונש חמור במיוחד,

תאונת דרכים נהג צעיר

לצערנו הרב, ניתן לראות כי במדינת ישראל תאונות דרכים הן אירוע נפוץ אשר מתרחש מדי יום. מדובר בנתון מדאיג אשר עשוי להעיד על כך שנהגים

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קבלת כתב אישום בעקבות המעורבות בתאונה יכולה ללא ספק להיות אירוע מאוד מטלטל. ישנם אזרחים רבים שהיו רחוקים מהאשמה פלילית

תאונת דרכים עם הרוגים

עבירות המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר בחוק הישראלי, כאשר חוק העונשין על גרימת מוות הוא המחמיר ביותר מבין העבירות השונות. בעבר חולקו עבירות ההמתה ל-3

תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח מכונות בחוק תאונות הפקרה, מה שמתאר את שקורה בפועל בתאונות מסוג זה. תאונות פגע וברח הן תאונות בהן נמלט הנהג הפוגע מהמקום,

המתה בקלות דעת

בשנת 2019 חלה רפורמה חדשנית בעבירות ההמתה בישראל אשר באה לידי ביטוי באמצעות הרחבתן של סעיפי העבירות השונות. חשוב להבין כי הרפורמה שחלה בעבירות ההמתה

 תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית תגרור אחריה שימוע של הנהג האחראי למוות, מול קצין משטרה וכתב אישום בגין ביצוע עבירה של המתה. צורת המוות שונה בכל מקרה,

תאונת טרקטורון

תאונות טרקטורון מתבצעות לרוב בשטחים פתוחים כמו שדות ושטחים מדבריים שאינם כבישים. האחראים להן יהיו בדרך כלל בני נוער העושים שימוש בטרקטורון לצורכי בילוי, מה

תאונת דרכים משאית

תאונת דרכים בה מעורבת משאית היא תמיד אירוע גדול. מעצם היותה של המשאית כלי רכב כבד וגדול, שבדרך כלל גם מכיל הרבה סחורה, כל חריגה

תאונת אופנוע וקטנוע

בשנים האחרונות ניתן לראות כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות החל מפציעות המוגדרות כקלות ועד לפגיעות חמורות אשר עשויות לכלול אובדן