עורך דין תאונות דרכים

אקסידנט

עברת תאונת דרכים? אל תתמודד לבד! התייעצות עם עו״ד מומחה עשויה להציל לך את הרישיון ולקבל את הפיצוי שמגיע לך!  אקסידנט – המרכז המשפטי לתאונות דרכים
לקבלת ייעוץ ללא שום התחייבות מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים יכולה לחסוך ממך את ההתמודדות לבד מול שלילת רישיון הנהגיה, מאסר, כתב אישום פלילי! וכמובן קבלת פיצויי ראוי עבור תאונת דרכים בה היית מעורב. אתה צריך עו"ד תאונות דרכים המתמחה בדיני תעבורה לצידך!

accidents-adv-lad-justice

עורך דין תאונות דרכים הינו עו"ד המתמחה בתחום התעבורה. במסגרת עבודתו, מעניק עו"ד ייצוג לכלל הנהגים הנאשמים בגרימת תאונת דרכים ובביצוע עבירות תנועה כדוגמת: נהיגה בקלות ראש, המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות וכן הלאה. תחום התעבורה הינו תחום פלילי לכל דבר ועניין, מה שעשוי להעמיד בפני הנהגים הנאשמים ענישה מהותית ומחמירה. אקסידנט – המרכז המשפטי לתאונות דרכים הוקם על ידי צוות של עורכי דין מקצועיים ובוחני תנועה מנוסים, בכדי להעניק הגנה מקסימאלית לכלל משתמשי הדרך השונים.

תאונות דרכים הפכו ממש למכת מדינה בשנים האחרונות החל מתאונות קלות עם נזקי רכוש בלבד ועד לתאונות קטלניות עם אובדן נפשות. השילוב של הגודל של מדינת ישראל, מצב התשתיות בדגש על הכבישים, תרבות הנהיגה וריבוי כמות כלי הרכב על הכביש – הוביל לכך שבישראל מתרחשות יותר מעשרת אלפים תאונות דרכים בשנה (לפי נתוני משטרת ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2020).

ניתן לראות כי במרבית מן תאונות הדרכים, יזומן הנהג הנאשם לדין בבית המשפט לתעבורה בגין מעורבותו בתאונה. תאונות דרכים יכולות להיגרר לבתי המשפט ממגוון של סיבות – בין אם בשל תביעה ביטוחית לדרישת פיצוי, ובין אם בשל דין פלילי על כתב אישום. לבית המשפט טווח ענישה רחב החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל, בהתאם לכך כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים בכדי לקבל ייצוג משפטי הולם אשר עשוי להטיב עם הנאשמים במעמד הענישה.

מעורבים בתאונת דרכים? במאמר זה נדון על השלכות התאונה, תביעת פיצויים ומהי הענישה הצפויה למעורבים בבית המשפט.

הגדרת תאונת דרכים

תאונת דרכים מוגדרת בחוק הישראלי כאירוע בו יש פגיעה בבן אדם, בעל חיים, רכוש או שילוב כל שהוא בין שניים או יותר מהגורמים ברשימה הזו שבוצעה על ידי כלי רכב אחד או יותר. אם ננסה לפשט את הניסוח המשפטי המורכב, המושג "תאונת דרכים" הינו – מקרה בו כלי רכב פגע במשהו, בדרך כלל תוך עבירת תנועה כלשהי. המטרה של החוק היא לקבוע מהי תאונת דרכים ולסווג בין רמות החומרה של תאונות דרכים שונות. לעיתים אנחנו נקלעים לתאונת דרכים בעל כורחנו, כאשר גם אז יש חשיבות להגדרה החוקית של תאונת דרכים, למטרות בדיקת הזכאות לכספי הביטוח. חברות הביטוח מתבססות על ההגדרה של תאונת דרכים כפי שהיא כתובה בחוק, ומוסיפה את השינויים הרלוונטיים לכל פוליסה.

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

אחרי כל תאונת דרכים, המשטרה (ובדרך כלל גם חברת הביטוח) ממנה חוקר מטעמה שיסקור את הזירה וינפיק דו"ח על זירת התאונה, הנזק שנגרם בתאונה והנסיבות שככל הנראה הובילו להתרחשות התאונה. ממצאי הדו"ח מועברים למחלקת התביעות במשטרה או לפרקליטות, שם עוברים עורכי הדין על ממצאי החקירה ומחליטים האם יש די בהם בכדי להגיש כתב אישום. אם הוחלט שמסקנות החקירה מצביעות על אשם אחד או יותר בתאונה – יוגש כתב אישום כנגד אותו האשם. בהתאם לכך, אם אכן יוחלט להגיש נגדכם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים, בית המשפט ישלח לכם צו התייצבות לדיון בעניינכם.

אנשים רבים חושבים שזה השלב להתחיל לחפש ולשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים, אך האמת היא שיש לפנות לעורך דין תאונות דרכים מיד לאחר התאונה, וזאת מפני שבמסגרת חקירת נסיבות התאונה אתם עשויים לקבל זימון לחקירה באזהרה. במקרה כזה אתם רוצים שיהיה לכם עורך דין שייעץ ויילווה אתכם כך שלא תאמרו בחקירה משהו שיפעל כנגדכם בהמשך.

מעורבים בתאונת דרכים? להלן הענישה הצפויה לכם

כמו שיכולתם לקרוא מה שכבר נכתב, החוק מגדיר תאונות דרכים שונות בדרגות חומרה שונות. באופן מאוד הגיוני, העונש משתנה לפי דרגת החומרה של העבירה ותוצאותיה. החוק במדינת ישראל קובע כי טווח הענישה שניתן לכפות על אדם שהורשע בגרימת תאונת דרכים עם חבלות של ממש יכול לנוע בין עבודות שירות לבין מאסר בפועל. העונש נקבע על פי מספר פרמטרים שונים לרבות:

  • הנסיבות שהובילו לתאונה
  • הפגיעות אשר מהן סובל הנפגע כתוצאה מהתאונה
  • בנוסף מהיבט הרשלנות של הנהג הפוגע (אם ישנו כזה).

כמובן שישנם עוד דברים רבים  אשר יכולים להשפיע על פסיקת בית המשפט, למשל העבר התעבורתי של הנאשם, מצבו  בחייו האישיים ועוד. חשוב לציין שאם תוצאות תאונת הדרכים לא היו חמורות מאוד, ולנהג הפוגע אין עבר משמעותי בבית הדין לתעבורה – בית המשפט יכול להקל בעונש שלו. עונש מוקל יהיה למשל פסילת רישיון על תנאי או בפועל, או חיוב בתשלום קנס מסוים.

התייחסותם של בתי המשפט לתעבורה לנהגים הנאשמים

בתי המשפט בתעבורה נוטים להחמיר עם נהגים אשמים באופן מסורתי. ההיגיון שמאחורי הקו הנוקשה שבתי המשפט נוקטים כנגד נהגים אשמים הוא שעל ידי היחס הנוקשה תיווצר הרתעה שתמנע מאנשים לעבור עבירות תנועה, ומתוך כך תתרחשנה פחות תאונות דרכים. עם זאת, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית עם זכויות אזרח והשופטים הם גם אנשים הגיוניים. כל אדם זכאי להשמיע את טיעוניו כאשר מוגש נגדו כתב אישום. סיוע מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה יעזור לכם להציג את הצד שלכם בסיפור המקרה של תאונת הדרכים שהייתם מעורבים בה, וכך לנסות להניע את השופט לנהוג במידת הרחמים.

חשוב מאוד לציין שכל שופט נשבע בתחילת כהונתו לא להטות את המשפט ולא לשאת פנים לשום אדם (כלומר להעדיף אדם אחד על פני אדם אחר) ולשני הצדדים, גם לתביעה וגם להגנה, יש מעמד שווה בפני החוק. למרות שבתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר בענישה במקרים של תאונות דרכים – אין ספק שהמשפט בישראל הוא משפט צדק.

 

חשיבות הייצוג בידי עורך דין בתיקי תאונות דרכים

ישנן מספר סיבות לכך שחשוב וכדאי מאוד שעורך דין תעבורה ייצג אתכם במקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים. להלן שלושה גורמים מהותיים אשר מוכיחים את החשיבות של ייצוג בידי עורך דין בתיקי תאונת דרכים:

  1. חשוב שעורך דין ייצג אתכם בתיק תאונת דרכים מפני שבניגוד אליכם – זה המקצוע שלו. כמו שלא הייתם מנסים לתקן את הגז או את החשמל בבית שלכם באופן עצמאי (בגלל שזה מאוד מסוכן ויכול לגרום לנזקים חמורים), כך גם אין סיבה שתייצגו את עצמכם בבית המשפט באופן עצמאי. עורך דין ידע מקצועי ומיומן ידע בדיוק מה צריך לעשות על מנת להקל בעונשכם ככל הניתן.

 

  1. סיבה נוספת לכך שחשוב שייצג אתכם עורך דין בתיק תאונת דרכים היא שבצד השני של המשפט יעמוד מולכם עורך דין. זה לא משנה אם מחלקת התביעות במשטרה תשלח אותו, או הפרקליטות או חברת הביטוח. כל אחד מהגורמים הללו מעסיק עשרות עורכי דין שמטפלים במאות תיקים. כדי שיהיה לכם סיכוי מול עורך הדין של הצד השני – אתם חייבים שיהיה לכם עורך דין משלכם.

 

  1. ניסיונו ובקיאותו של עורך הדין בתיקי תאונות דרכים – רוב האנשים לא מעורבים בהמון תאונות דרכים, ולכן הם לא צוברים ניסיון בתחום המשפטי של תאונות הדרכים (וטוב שכך). לעומת זאת, עורך דין עובד על עשרות תיקים בשנה, והניסיון שהוא צובר עוזר לו בהתנהלות בתיקים הבאים. הניסיון הזה מאפשר לו להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

עבודת עורך הדין בתיקי תאונות דרכים

ראשית, עורך הדין ייפגש אתכם כדי לשמוע את גרסתכם לנסיבות שהובילו לתאונת הדרכים. לאחר מכן עורך הדין יעבור על הדו"ח של החוקר שחקר את זירת התאונה וינסה להבין איך אפשר להשתמש בדו"ח לטובתכם. בנוסף, עורך הדין יעבור על ראיות נוספות, ישקלל את כל הנתונים וייצור עבורכם אסטרטגיה משפטית שמותאמת בדיוק למקרה שלכם. במסגרת עבודתו של עורך הדין בתיקי תאונות דרכים, ינסה עו"ד לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה, על מנת להביא להקלה בעונשכם באמצעות קבלת הסדר מקל ועד לזיכוי מלא מן האשמה בהתאם לנסיבות העבירה.
חשיבות בחירת עורך דין לפי תחום ההתמחות שלו

כשבאים לבחור עורך דין שייצג אתכם במשפט בגין מעורבות בתאונת דרכים, חשוב לדעת שעורך הדין שבחרתם מתמחה בדיני תעבורה ובתאונות דרכים בפרט. ממש כמו שיש הבדל בין חוקר במשטרה לבין חוקר תרבות, למרות ששניהם עונים לתואר 'חוקר' – כך גם יש הבדל בין עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ועורך דין המתמחה בדיני משפחה. נכון, עורך דין המתמחה בדיני משפחה יכול לייצג אתכם גם בתיקים שאינם קשורים לדיני משפחה מתוקף הרישיון שלו לעריכת דין, אבל אין זה אומר שזה כדאי. כמו בכל תחום רחב, כך גם בתחום המשפט לענף משפטי קיימים תתי נושאים רבים, ולכן, קיימת חשיבות להתמחות ספציפית בכל אחד מהם. למעשה, ההבדלים בין התחומים המשפטיים השונים כל כך גדולים עד כדי כך שההתייחסות לכל תחומי עריכת הדין השונים בשם האחיד ״ייעוץ משפטי״ היא פשוט הטעיה של הציבור.

עורכי דין הם גם בני אדם, ומאחר ותחום המשפט הוא כל כך גדול, הם פשוט לא יכולים לשלוט לחלוטין בכל אחד מתחומי העיסוק המשפטי. זו הסיבה לכך שכאשר אתם ניגשים למלאכת הבחירה של עורך דין שייצג אתכם בתיק תאונת הדרכים שאתם מעורבים בו, חשוב לבחור עורך דין שמתמחה בתחום הרלוונטי עבורכם, תחום דיני התעבורה.

באילו תיקים מטפל עורך דין תאונות דרכים?

עורך דין תאונות דרכים הינו עורך דין המתמחה בתחום התעבורה, כאשר במסגרת עבודתו הוא מייצג את כלל הנהגים בעבירות תנועה בדרגות חומרה שונות לרבות: נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ברמזור אדום, אי מתן זכות קדימה וכן הלאה. על עורך הדין להיות בקיא ברזי הדינים השונים, מכיוון שתאונות דרכים לרוב יתרחשו בגין עבירה שהתבצעה על ידי הנהג. בהתאם לכך על עורך הדין להכיר את תחום התעבורה באופן מקיף ונרחב בכדי שיוכל להעניק ייצוג משפטי מקצועי והולם לנהג הנאשם או שמא לנפגע בתביעת פיצויים.

במסגרת עבודתו של עורך דין תאונות דרכים, נראה תיקים העוסקים בעבירות שונות, לדוגמא:

תאונת דרכים קטלנית

תאונת דרכים קטלנית הינה תאונה אשר נגרם בה מוות לאדם אחד לכל הפחות. במקרה שכזה צפוי הנהג המעורב לקבל כתב אישום חמור בגין גרימת תאונת דרכים קטלנית. בכתב האישום מייחסים לנהג את העבירה בה הוא מואשם לרבות: הריגה, מוות ברשלנות, המתה בקלות דעת, בהתאם לנסיבות התרחשות התאונה. סיווג העבירה מהותי לנאשם מכיוון שכל עבירה נושאת עימה עונש אחר, לכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים בכדי לקבל הגנה משפטית ראויה. לחץ כאן למאמר בנושא תאונת דרכים קטלנית

גרם מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות מתרחשת כאשר הנהג הנאשם מביע אי מודעות למעשה שהתרחש, לנסיבות ולתוצאה שהתרחשה בגין המעשה. זאת אומרת, על מנת לייחס לנהג עבירת גרם מוות ברשלנות יש לשאול האם באופן אובייקטיבי, היה עליו לדעת שהמעשה שביצע עשוי היה להוביל למוות, משמע שהיה עליו לצפות את התוצאה שהתקבלה. במקרה דנן, בסמכותו של בית המשפט להטיל עונש של מאסר בפועל שנע בין שישה חודשים לשלוש שנים, בהתאם לחומרת העבירה ולנסיבות התאונה. למאמר המלא בנושא: גרם מוות ברשלנות

המתה בקלות דעת

המתה בקלות דעת בהגדרתה מתרחשת כאשר הנהג נטל סיכון שאינו סביר מתוך אמונה כי לא תתרחש תוצאה קטלנית. להלן דוגמאות בהן הנהג נוטל סיכון אישי שאינו סביר:

  • נהיגה בשכרות(סמים / אלכוהול)
  • נהיגה ברמזור אדום
  • אי ציות לתמרורים השונים

זאת אומרת, כאשר התרחשה תאונת דרכים קטלנית יש לבחון מה הוביל את הנהג לגרימת התאונה, במקרה שיתברר לצורך העניין בבדיקת דם כי היה תחת השפעה משכרת כזאת או אחרת, יוגש נגדו כתב אישום בגין המתה בקלות דעת. הרשעה במשפט עשויה להעמיד לנהג סנקציות קשות כדוגמת 12 שנות מאסר בפועל(העונש המקסימאלי). למאמר המלא בנושא: המתה בקלות דעת

דוגמאות לפיצויים אחרי תאונת דרכים

גיל הנפגע ביום התאונהפיצוי שהתקבל בגין הפציעהנכות רפואית
24 152,000 ₪10% נכות – שבר בעצם הבריח
27 2,200,000 ₪47% נכות
27 85,000 ₪5% נכות – קרסול
29 

28,000 ₪ הפיצוי התקבל טרם הגיעו לביהמ"ש.

לא קיימת נכות רפואית לנפגע
33 330,000 ₪10% נכות –  אורתופדי
35 850,000 ₪ 35% נכות – אורתופדי+ צלקת
43 240,000 ₪20% נכות – אורתופדי
43 160,000 ₪7.5% נכות – אף אוזן גרון
47  396,000 ₪18.7% נכות
57 70,000 ₪10% נכות – אורתופדי
72  476,000 ₪19% נכות – אורתופדי

במקרה של תאונת דרכים האם ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין שאינו מתמחה בתעבורה?

תחום התעבורה הינו תחום רחב ומסועף, המכיל בתוכו דינים רבים ועל כן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום זה. בכדי להמחיש לכם את החשיבות בצורה הברורה ביותר,  נשאל כעת שאלה: במקרה שקיימת לכם חלילה בעיה לבבית כזאת או אחרת, האם הייתם מאפשרים לעצמכם לגשת לרופא המתעסק בכירורגיה? סביר להניח שהתשובה היא – חד משמעית לא ומדוע? מכיוון שבעיה שכזאת מצריכה ידע ומומחיות בתחום הנ"ל בלבד, כך בדיוק תחום התעבורה. חשוב להיעזר בשירותיו של עורך הבקיא ברזי הדינים השונים, ובכך להבטיח לעצמכם הגנה משפטית הולמת ככל שתהיה. זכרו, מעורבות בתאונת דרכים עשויה לשלול את חירותכם לפרק זמן ממושך ועל כן אין להקל ראש בדבר.

איך לבחור עורך דין תאונות דרכים שיעניק לכם ייצוג משפטי מקצועי והולם?

לבחירת עורך הדין חשיבות רבה, מכיוון שאתם צפויים לענישה מחמירה כדוגמת: קנסות כספיים, פסילת רישיון הנהיגה בפועל, שלילה על תנאי ואף מאסר לפרק זמן ממושך. ייצוג משפטי מקצועי והולם עשוי להטיב עימכם במעמד הענישה ולהביא לתוצאה טובה החל מקבלת הסדר טיעון מקל ועד לזיכוי מלא מן העבירה המיוחסת לכם. קבלו מאיתנו מספר טיפים לבחירת עורך דין תאונות דרכים:

טיפים לבחירה נכונה: הסבר:
תחום ההתמחות של עורך הדיןחשוב לוודא כי עורך הדין עוסק בתחום התעבורה בלבד, ואינו מתעסק בתחומי משפט אחרים. כפי שציינו קודם, תחום התעבורה ותאונות הדרכים בפרט הוא תחום מורכב ורחב בהתאם לכך חשוב להסתייע בעורך דין העוסק בתחום זה.
זמינות ויעילותתאונת דרכים היא חוויה טראומתית לכל המעורבים בה הן לנפגע והן לפוגע. בגין כך נוטים המעורבים לבצע טעויות מהותיות כדוגמת: אמירות למיניהן, התנהגות שאינה הולמת את הנדרש או שמא התעלמות מדברים חשובים לרבות: עדי ראייה, ממצאים במקום ועוד. לכן, חשוב שעורך הדין יגלה זמינות ויעילות במקרה דנן. הסתייעות מוקדמת על ידי עורך דין עשויה להטיב עם הנהגים המעורבים.
מקצועיות ובקיאותעל עורך הדין לגלות מקצועיות ובקיאות בעניינכם. שימו לב כי עורך הדין שואל אותכם שאלות ענייניות ואף מנחה אותכם בהתאם לנסיבות התאונה. בנוסף, מומלץ להיכנס לאתר של עורך הדין ולבדוק מאמרים שנכתבו על ידו ולראות האם הוא מביא בקיאות בתחום.
המלצותבמקרה דנן אנו ממליצים שלא להסתמך באופן ודאי על המלצות חיובית או שליליות שקיבלתם מכיוון שכל אדם חווה את עבודתו של עורך הדין בצורה שונה בהתאם לנסיבות העניין ולתוצאה שהתקבלה. לכן, אנו ממליצים לקחת את ההמלצות בערבון מוגבל, ולחילופין לבקש מעורך הדין להציג בפניכם פרוטוקולים ממקרים שהתנהלו במשרדו והינם זהים לשלכם בכדי לראות מהי התוצאה שהתקבלה.
פגישה אישיתקיומה של פגישה היא חשובה ומהותית לשם קבלת האסמכתא הסופית האם הבחירה שלכם היא נכונה. אנו מאמינים כי אינטראקציה שכזאת תגרום לכם לסגור את כל הספקות שנותרו לכם.

 

מעורבים בתאונת דרכים? מה חשוב לדעת

לסיכום, מעורבות בתאונת דרכים היא אירוע מטלטל גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית, וחשוב לטפל בו בהתאם. כשמדובר בתיק משפטי או כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים – חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים. עורך דין תאונות דרכים יעזור לכם להציג את הצד שלכם בסיפור, וישמור על הזכויות שלכם. אם נקלעתם לתאונת דרכים עליכם לפנות כמה שיותר מוקדם לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ואמין.

הבהרה חשובה לגבי הטקסט – חשוב לנו לציין שאנחנו עושים את כל שביכולתנו לעדכן את הטקסטים שלנו ככל שיש צורך בכך. עם זאת, החוק משתנה ומתעדכן מטבעו. כתוצאה מכך, אף על פי שאנחנו עושים ניסיונות לצמצם את מספר הטעויות בטקסט הנובעות ממידע לא עדכני לכדי מינימום – ייתכן שלא כל המידע המופיע בטקסט יהיה העדכני ביותר בכל רגע נתון. על מנת לקבל מידע מפורט ועדכני יש לפנות לייעוץ משפטי מאיש מקצוע פעיל. בנוסף, הטקסט נכתב מתוך רצון להציע עזרה לכמה שיותר אנשים. מטרתו של הטקסט היא להציע מעט ביטחון ברגעים של חוסר ודאות, מתוך הניסיון של צוות הכתיבה. אולם, חשוב להדגיש ולציין שאין לראות במידע המופיע בטקסט כל סוג של תחליף לייעוץ משפטי ו/או ייעוץ משפטי של ממש. זאת ועוד, כל המידע המופיע בטקסט אינו יכול להוות תחליף לטיפול משפטי מקצועי ו/או טיפול משפטי הניתן על ידי איש או אשת מקצוע.

אזורי שירות

מי עומד מאחורי אקסידנט?

משרד יערית אוליאל עו״ד תעבורה הקים את המרכז המשפטי לתאונות דרכים. המרכז המשפטי ׳אקסידנט׳, הראשון מסוגו בישראל, מרכז מידע רב בנושא תאונות דרכים, הן בפן הפלילי והן בפן הנזיקי. המטרה להנגיש מידע בנוגע לזכויות, חובות וסיכונים לכל מי שהיה מעורב בתאונת דרכים.